Închide

Mircea Miclea, despre intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține

ActualitateEducaţieSinteză știri naționale by Actual de Cluj - ian. 11, 2022 0 196

Profesorul universitar clujean, psihologul Mircea Miclea, critică dur decizia miniștrilor Educației și Sănătății de a închide din nou școlile și grădinițele cu sub 60% dintre angajați vaccinați, în localitățile unde rata de infectare cu noul coronavirus este peste 3 la mie. La solicitarea Edupedu.ro, Mircea Miclea a declarat că “măsura de a reveni la școala online este o penalizare mai degrabă pentru elevi, care sunt deprivați de o învățare mai serioasă, și nu cred că e binevenită. Din cauză că nu sunt vaccinați profesorii sunt penalizați elevii. Mi se pare o decizie greșită. Știu că aparține nu numai ministrului Educației, ci și ministrului Sănătății, dar este greșită”.

Închiderea școlilor și în al treilea an pandemic, acolo unde personalul nu este vaccinat, “nu cred că va avea ca efect o creștere a ratei de vaccinare a profesorilor. Ce știm sigur este doar cine pierde: elevul, adică exact cine nu ar trebui să piardă. Cred că măsura este, așadar, incorectă, penalizează elevul pentru o problemă care este a profesorului și stimulează perpetuarea practicii menționate anterior: aceea de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării”, a explicat pentru Edupedu.ro Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației.

Rep: Ministrul Educației tocmai a anunțat că luni intră în online școlile și grădinițele cu sub 60% din angajați vaccinați, din localitățile cu incidență peste 3 la mie. Vedem cum cifrele de infectare se duc în sus, dar avem și declarații care ne arată o realitate gravă a evaluării și notării copiilor, venite tot de la ministrul Educației: „53 la sută dintre elevii României au luat într-un an atipic, cu un sistem de evaluare irelevant, note peste 8.50”. Un sistem irelevant care de luni va reveni în parte dintre școli. Care este problema de fond, de fapt?

Mircea Miclea: Problema de fond cred că este faptul că multe dintre cadrele didactice au încercat să ascundă o prestație didactică slabă cu metodele online prin acordarea de note foarte mari elevilor. Efectul a fost o inflație de note mari.

Din păcate, cred că măsura de a reveni la școala online este o penalizare mai degrabă pentru elevi, care sunt deprivați de o învățare mai serioasă, și nu cred că e binevenită. Din cauză că nu sunt vaccinați profesorii sunt penalizați elevii. Mi se pare o decizie greșită. Știu că aparține nu numai ministrului Educației, ci și ministrului Sănătății, dar este greșită.

Citește tot articolul pe  Edupedu.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu