Închide

Metroul, trenul metropolitan, centura sau electrificarea căii ferate. Clujul a ajuns în fruntea finanțărilor pentru infrastructură susținute de Guvern

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 28, 2020 0 295

Guvernul va susține proiecte majore de infrastructură de peste 3,3 miliarde de euro cu fonduri europene pentru Cluj. Ministrul Lucian Bode a anunțat că acestea vizează metroul, trenul metropolitan, centura sau linia ferată dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, proiecte asumate de Guvern și susținute cu ajutorul fondurilor europene.

„Pentru Municipiul Cluj-Napoca sunt foarte multe vești bune pentru următorii ani. Guvernul va sprijini proiectele pentru Cluj-Napoca și întregul județ.  Cel mai nou proiect asumat de Guvern este realizarea magistralei de metrou, fiind primul oraș după București care va avea metrou.  Va urma realizarea studiului de fezabilitate și ulterior vom stabili licitația pentru demararea proiectului. Mă bucur să văd că în România există și alte orașe care își doresc metrou. Sper că marile municipii vor avea curaj să preia modelul din Cluj-Napoca (…) Avem în vedere și proiectul de electrificare pe ruta Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului până la frontiera cu Ungaria. Avem studiul de fezabilitate în acest moment. Credem că acest proiect de aproape 1,8 milioane de euro va fi scos la licitație la începutul anului viitor. Parte din acest proiect este și pasajul peste Tăietura Turcului care va decongestiona traficul între Baciu și Cluj-Napoca. Cu toții știm ce înseamnă să circuli pe Tăietura Turcului la orele de vârf ”, a spus la Cluj-Napoca, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Primarul Emil Boc a arătat că doar în ultimii ani Clujul a reușit să ajungă pe agenda națională cu proiectele sale.

„În 2017, nu se mișca nimic pe plan metropolitan pentru Cluj, în Master Planul General de Transport al României. După un an și jumătate de negocieri, de-abia obțineam să lucrăm noi la acest proiect, în locul Guvernului. Pentru centura metropolitană nu reușeam nicicum să avem o audiență la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Proiectul nostru a fost ținut mult timp la sertar. Acum pasajul de la Tăietura Turcului este prins în proiectul liniei ferate de mare viteză Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, degrevând astfel de cheltuieli bugetul local. După cum spunea ministrul Boloș, adevărată mină de aur a României o reprezintă fondurile europene”, a ținut să spună și primarul Emil Boc.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a fost numit de Boc artizanul proiectului metroului din Cluj, în timpul în care conducea Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest.

Boloș a spus și el la Cluj că a găsit aici „ceea ce ar trebui să fie în toate orașele din România” dar și că orașul „are potențial, este un model de referință la nivel național de dezvoltare urbană cuplată cu dezvoltarea economică, este orașul european care este exemplu la nivel național”.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu