Închide

Marea demolare ajunge în Mănăștur doar la anul

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 02, 2019 3 3352

După zona Bulevardul Nicolae Titulescu unde aproape 500 de oameni care dețineau garaje și le-au demolat la somația Primăriei, marea demolare a garajelor se mută în cartierul Mănăștur. Administrația locală și-a propus să reorganizeze locurile de parcare de pe Calea Florești dar și să someze deținătorii de garaje să le demoleze, totul pentru a extinde sistemul de benzi dedicate pentru mijloacelele de transport în comun și în cartierul Mănăștur.

Deocamdată, explică viceprimarul Dan Tarcea, se lucrează la asfaltarea arterei Calea Florești care ar mai dura circa două săptămâni. După ce se termină șantierul urmează să fie reorganizate parcările oblice de pe o parte și de alta a străzii, urmând ca ele să fie transformate în parcări paralele cu bordura. Despre măsură, viceprimarul a spus că noua formă de organizare ar onora abonamentele de parcare eliberate deja de Primărie în zonă, foarte puține în comparație cu numărul de masini parcate în prezent pe stradă.

Demolarea garajelor din zona arterei Calea Florești se va face într-o a doua etapă, cel mai probabil în aprilie-mai anul următor. „Avem 538 de garaje în această zonă. Acum a început procesul de verificare a situației terenurilor ocupate de aceste garaje, dacă ele sunt libere de sarcini, procedură care durează. Undeva la anul, în primăvară, vom putea efectiv trece la somații și la demolarea garajelor”, a declarat pentru Actualdelcuj.ro viceprimarul Dan Tarcea.

Ultimele lucrări de asflatare de pe Calea Florești au fost făcute de Primărie în 2015 (Foto Cover).

Oficialul a mai spus că odată cu reoganizările parcărilor vor putea fi configurate benzile dedicate pentru mijloacele de transport în comun și pe Calea Florești.

Ca să fie eficient, sistemul de benzi dedicate trebuie să funcționeze pe întreaga axă est-vest și în cartiere, a spus recent primarul Emil Boc, însă specialiștii susțin că în anumite zone nu se pot institui benzi dedicate în defavoarea traficului auto.

„Viziunea pe care am propus-o este ca de la intrarea în Cluj-Napoca, din Florești chiar, până în Mărăști, să avem linii dedicate. Ni se spune că nu se poate permanent pe un anumit tronson. Atunci am cerut intervale orare în care să putem avea linii dedicate dimineața și după amiaza spre seară pentru a încuraja transportul în comun și să extindem în alte zone aceste linii dedicate. După părerea mea, soluția alternativă la mașină trebuie să fie una coerentă printr-un sistem de transport în comun coerent, benzi dedicate și care să ofere confort cetățeanului. Soluția mea este de la intrarea în Cluj, din Florești, dacă se poate, dar aici trebuie să avem o discuție cu Drumurile Naționale, domnul prefect s-a oferit și mi-a arătat sprijinul pentru o asemenea măsură, pentru a putea gândi o bandă dedicată și ea să fie continuată pe intervale orare până în Mărăști pentru a avea un circuit coerent”, a declarat Boc la finalul lunii august într-o emisiune radio.

Primarul a continuat declarațiile și în septembrie menționând că municipalitatea analizează introducerea de trasee dedicate și în cartierul Zorilor.

 

 

3 comentarii

  1. cu tot respectul pt dreptul la proprietate, dar sunt f multe familii care au 2-3 masini. bunastarea e inteleasa gresit la noi. in vest in orasele aglomerate nimeni nu isi cumpara masina daca nu are unde sa o tina. la fel si cei care stau in chirie/studenti. nu vin cu masina o parcheaza duminica pe unde apuca apoi o repornesc vinerea cand pleaca din oras.
    e nevoie ca si noi sa intelegem ca nu avem loc in oras, cum si acasa nu iti cumperi lucruri mai mult decat spatiu ai in apartament.

  2. Prima data scoateți toate mașinile ale firmelor care parchează in cartiere .deoarece ocupă mii de parcări totul e plin de dube furgonete și alte cele . Fiecare firma să aibă loc de parcare la firmă dacă nu parcări in afara orașului.

  3. Avem teren de 640 m ocupat de garaje cu autorizație de la primărie care ea taxe si noi ca proprietari suntem batjocoriti de primărie.
    Din 1996 ne luptăm cu mafia din primărie.

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.