Luptă strânsă la vârful ierarhiei mallurilor / Un lider regional reușește să se mențină în top alături de marii jucători din Capitală
ActualitateEconomieTop News by Actual de Cluj - iul. 11, 2024 0 225
O analiză recentă publicată de Profit.ro, privind performanța mallurilor din România în 2023, arată că acest format de shopping rămâne atractiv pentru consumatori, iar succesul se datorează în mare măsură capacității operatorilor de a înțelege și a se plia pe așteptările publicului. Interesante sunt în acest sens evoluția cifrei totale de afaceri a mallurilor, cu 8% mai mare decât în 2022, felul în care se profilează competiția la vârful Top 10 și cine sunt jucătorii regionali care evoluează umăr la umăr cu „greii” din Capitală. Este cazul Grupului Iulius, care depășește din nou bariera geografică și se poziționează și anul acesta la vârful ierarhiei, pe poziția a doua, cu venituri de 140 de milioane de euro, cu 7,7% mai mari decât în 2022, și cu profit pe toată linia mallurilor prezente în orașe reprezentative din țară.
- – Grupul Iulius își consolidează poziția la nivel național cu proiecte care performează similar cu cele din București
- – Iulius Town Timișoara, Palas Iași și Iulius Mall Cluj se numără printre campioni și rămân destinații favorite de shopping și petrecere a timpului liber
- – Proiectele de regenerare urbană capitalizează la atractivitate prin varietatea soluțiilor work-live-play
- – Cum se prefigurează viitorul, ce investiție majoră se anunță la Cluj-Napoca și cum va transforma aceasta viața din oraș
Proiectul de regenerare urbană Iulius Town Timișoara (foto sus) se menține, pentru al patrulea an consecutiv, pe locul trei în ierarhia națională, cu afaceri de 41,8 milioane de euro. La scurtă distanță, pe locul patru, se află Palas Iași, cu afaceri de 36 de milioane de euro. Iulius Mall Cluj este pe poziția a șasea, cu o cifră de afaceri în creștere la 34 de milioane de euro, reușind să surclaseze proiecte comerciale reprezentative din București.
Se cuvine menționat în acest context că grupul Iulius are la Cluj-Napoca, în proces de autorizare, un proiect de regenerare urbană de peste 500 de milioane de euro, care va include cea mai mare suprafață de retail din România, cu o serie de concepte în premieră, culturale, educaționale, cinematografice și branduri așteptate local, potrivit dezvoltatorului.
Care sunt ingredientele succesului în condițiile unei competiții atât de strânse? Ce face diferența și ce soluții atrag publicul într-un proiect din Cluj mai mult decât unul din București?
Formatul proiectelor pare fi răspunsul, care include funcțiuni multiple – retail, office, entertainment, grădini și altele –, ce se completează una pe alta și sporesc atât atractivitatea, cât și performanța proiectului în ansamblu. „Suntem atenți la nevoile chiriașilor și la exigențele publicului deopotrivă și căutăm să ne reinventăm continuu pentru că elementul de noutate atrage și fidelizează publicul. De aceea ați văzut numeroase intrări de branduri noi în proiectele noastre – 63 doar anul trecut -, dar și formate noi de magazine din partea chiriașilor care urmăresc schimbarea obiceiurilor de consum. Au apărut astfel concepte extinse, care integrează soluții digitale, cornere tematice pop-up, amenajări interactive și experiențe imersive”, explica în primăvară Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius, într-o conferință de profil.
În 2023, grupul Iulius a înregistrat o creștere de 10% a cifrei de afaceri față de anul 2022 și un trafic de peste 70 de milioane de vizite.
Proiectele Iulius mai au câteva atuu-uri care generează trafic. Este vorba despre grădinile amenajate prin investiții de milioane de euro, comparabile cu marile parcuri din metropolele europene. Grădinile Iulius din Iași (foto jos), Cluj, Timișoara, deschise permanent publicului larg, sunt printre cele mai atractive locuri din oraș și au devenit, de-a lungul timpului, scene care găzduiesc cele mai populare manifestări artistice, festivaluri, târguri și expoziții.
Esențial este și felul cum proiectele Iulius se integrează în țesătura urbană, facilitând accesul nu doar cu mijloace de transport în comun sau mașina personală, dar și pe bicicletă, Iulius amenajând piste, locuri de parcare speciale și vestiare cu dușuri pentru angajații care aleg acest mijloc de deplasare către birou. Conectivitatea și măsurile de reducere a traficului în zona proiectelor sunt prioritare, atât pentru a le asigura accesibilitatea, cât și pentru confortul vizitatorilor.
New entry – proiectul Iulius de 500 milioane de euro de la Cluj-Napoca
Așa cum spuneam, Iulius este pe cale să își consolideze poziția la nivel regional printr-un nou proiect de regenerare urbană pe care îl propune orașului Cluj-Napoca și care este în proces de avizare. Se anunță o investiție majoră, care va revitaliza fosta platformă industrială Carbochim și o va reda orașului. Un proiect cu o ancoră verde extinsă, de peste 5,2 hectare de spații verzi amenajate, care va facilita, în premieră, accesul comunității la Someș, amenajat pentru agrement.
De remarcat în acest context este faptul că Iulius a menținut funcțiunea industrială, fabrica Carbochim fiind relocată și retehnologizată, procese care s-au derulat fără întreruperea activității.
Prin urmare, propunerea Iulius este să transforme o fostă platformă industrială într-o zonă magnet a orașului, situată aproape de centrul Clujului. Vor fi funcțiuni în premieră, atât pentru Cluj-Napoca, cât și pentru Transilvania, spun investitorii. Este vorba despre un centru de arte perfomative, prima sală de spectacole integrată într-un proiect real estate, restaurante concept, branduri premium, spații de joacă pentru copii, centre de divertisment pentru toate vârstele, facilități sportive și educaționale, parc, grădină japoneză, fresh market cu produse locale etc. Un proiect ambițios, care are potențialul de a reseta datele competiției marilor jucători de pe piața centrelor comerciale.
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Șofer din Cluj, la un pas de tragedie pe Autostrada Sibiu-Sebeș
sept. 11, 2024 0
-
Cadavrul unei femei a fost găsit în Arieș
sept. 11, 2024 0