Închide

Licitație de peste 6 milioane de euro pentru crearea unei noi axe de trafic în Cluj pentru ocolirea centrului orașului

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iul. 09, 2021 0 2110

Lucrările de proiectare și execuție pentru zona Mărginașă-Calea Mănăștur-Uzinei Electrice au fost scoase la licitație de Primărie. Contractul a fost estimat la peste 27,8 milioane lei (peste 6,1 milioane euro) și un termen de 18 luni. Data limită pentru depunerea ofertelor este 12 august. Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Ambiția proiectului este și de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, au mai transmis oficialii Primăriei.
Prima etapă a contractului scos la licitație de Primărie implică proiectare (estimată la peste 1,2 milioane lei) iar a doau etapă amenajările efective (estimate la peste 26,5 milioane lei). Ofertanții trebuie să facă dovada pentru partea de proiectare că au efectuat în ultimii 3 ani lucrări similare cumulate din trei contracte îndemplinite de maxim 1 milion de lei din trei contracte similare și pe partea de execuție că au derulat în ultimii 5 ani lucrări de artă  din 3 contracte însumând cumulat peste 25 de milioane lei și lucrări de management al tarficului de minim 1 milion de lei.
Ofertele se pot depune până în 12 august.
Criteriul de adjudecare al licitației este prețul ofertei (90%) dar și componența echipei de specialiști (10%). „Pentru cel mai scăzut dintre prețuri se acordă punctajul maxim alocat de 90 de puncte. Pentru celelalte prețuri ofertate punctajul se calculeaza invers proportional. La echipa de implementare sunt 10 puncte. Pentru specialiștii principali (coordonator de proiect/manger de proiect-proiectare și șef de șantier-execuție) se va acorda punctaj de maxim 6 puncte pentru un număr de 1 contract similar executat în funcția solicitată se acorda – 2 puncte pentru unu numar de 2 contracte similare executate în funcția solicitată se acordă 4 puncte pentru un număr de 3 sau mai multe contracte similare executate în functia solicitată se acordă 6 puncte, pentru niciun contract se acorda 0 puncte. Pentru specialiști din echipa de proiectare (arhitect cu drept de semnătura OAR și inginer absolvent Facultatea de Construcții, specializare drumuri/echivalent) se va acorda punctaj de maxim 4 puncte pentru un numar de 1 contract similar executat în funcția solicitată se acordă – 2 puncte pentru un număr de 2 contracte similare executate în funcția solicitată se acordă 4 puncte pentru un număr de 3 sau mai multe contracte similare executate în funcția solicitată se acorda 6 puncte, pentru niciun contract se acordă 0 puncte. Total  100 puncte Va câștiga ofeta cu punctajul cel mai mare”, se arată în anunțul de licitație.

Recent, Consiliul Local a apromat și documentația de urbanism (Planul Urbanistic Zonal) pentru modernizarea zonei Mărginașă  Proiectul prevede lărgirea trotuarelor și amenajarea de piste pentru bicicliști pe Calea Mănăștur, dar și păstrarea celor patru benzi existente în prezent pe această arteră. Prin Planul Urbanistic Zonal se creează și o rută directă între cartierele Grigorescu și Zorilor prin crearea unei noi artere între strada Uzinei Electrice și Calea Mănăștur cu un pod peste Canalul Morii  sau prin lărgirea străzii Mărginașă la intersecția cu zona Calea Mănăștur. Vor fi expropriate 25 de imobile din domeniul privat și 23 care aparțin unor instituții publice. Mai sunt prinse în proiect și modernizarea străzii Oțetului sau construirea respectivului pod rutier nou peste Canalul Morii.

Potrivit studiilor de specialitate, proiectul de trafic e menit să creeze o nouă axă pentru ocolirea centrului orașului și să ofere alternative pentru șoferii care coboară din Zorilor în centru sau vor să ajungă în cartierul Grigorescu.

Proiectul cu exproprieri pornit de Primărie pentru a descongestiona traficul la intrarea în cel mai mare cartier al orașului, Mănăștur, va presupune o investiție de 54,3 milioane lei cu TVA, din care 14,4 milioane lei este valoarea despăgubirilor pentru terenurile și cele câteva case propuse spre a fi expropriate. Studiul de fezabilitate a fost aprobat în toamna anului trecut.

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Deși s-a pornit de la ideea reducerii benezilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație. Prin proiect se va crea o stradă nouă între Uzinei Electrice și Calea Mănăștur, arteră cerută prin PUG și propusă încă din vremea comuniștilor. Proiectul s-a avizat  pentru 4 benzi de trafic auto pe Calea Mănăștur de câte 3 metri, piste de biciclete de 2 metri și trotuare de 2,2 metri, respectiv peste 2,5 metri. Introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun au fost calificate ca o etapă ulterioară a proiectului.

Detalii: Cât plătește Primăria pentru a face o stradă nouă în oraș cerută de specialiști încă din perioada comunistă

Nici un comentariu

Scrie un comentariu