Închide

Liberalii „pur sânge” din Consiliul Local au pus piciorul în prag: parkingurile de la stadion și polivalentă trebuie eficientizate

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mart. 23, 2015 1 991

Cum? Păi, să se circule pe mijloacele de transport în comun cu abonamentul sau ticketul de parcare, pe o linie dedicată, au spus în octombrie anul trecut consilierii liberali. Aceștia și-au reiterat propunerea și la începutul acestei luni, având în vedere că nimeni – primăria sau Compania de Transport Local – nu s-a sinchisit măcar să testeze un astfel de sistem.

Stadionul și polivalenta au adus în oraș peste 700 de locuri de parcare de care, atunci când nu sunt meciuri sau evenimente, se poate dispune. Ca soluție de degrevare a zonei centrale și de suplinire a necesarului de parcări. De cealaltă parte, există o cerere foarte mare de locuri de parcare, mai ales că în zona unor instituții aflate în proximitatea ansamblului sportiv (Opera Maghiară sau Universitatea Tehnică) nu sunt suficiente locuri de parcare care să satisfacă fie angajații, fie vizitatorii.

„O să vă rog să analizaţi încă o dată această propunere pe care am mai făcut-o și anul trecut, cea de eficientizarea parking-urilor de la stadion şi de la Sala Polivalentă. Foarte mulţi dintre cei care merg la Opera Maghiară sau la Universitatea Tehnică pot parca acolo. Ar trebui legate printr-o linie de transport în comun expres, cele două parking-uri – care au peste 750 de locuri de parcare – de principalele instituţii din oraş”, a cerut consilierul PNL Doru Stoica.

Parkingul de la Sala Polivalentă a fost inaugurat o dată cu sala, la finalul lui octombrie 2014. Primarul Emil Boc a marketat, de altfel, investiția în sala polivalentă folosindu-se de faptul că aici va funcționa un parking care să satisfacă cerințele clujenilor legate de mai multe locuri de parcare în centrul orașului și neputința primăriei de a amenaja un astfel de parking în ultimii ani.

În prezent în parkingul de la sala polivalentă cu peste 440 de locuri de parcare se poate parca gratuit, „ca oamenii să se obișnuiască”, spun reprezentanți ai societății care administrarează sala.

În parkingul de la stadion cu peste 300 de locuri de parcare, media de ocupare era anul trecut de 15%, aceasta când nu erau evenimente sau competiții sportive. Obișnuința este să se parcheze fie în buza parcului central sau a celui pentru copii din zonă. Nici amenzile de la poliția locală nu prea au reușit să schimbe această practică sau să aducă mai mulți utilizatori ai parcării subterane.

„Ziua, când nu avem competiții sau evenimente, se parchează în parkingul subteran. Suntem undeva la 20% grad de ocupare. O eficientizare a parcării ne-ar interesa și pe noi, pentru că înseamnă venituri suplimentare la bugetul nostru. Totul depinde de formula juridică în care acest lucru să se întâmple. Noi avem cereri de abonamente de la riverani, însă e greu să le dăm curs deoarece atunci când avem evenimente aven nevoie de parcare. Polivalenta aparține de primăriei. Stadionul de Consiliul Județean. Noi colaborăm și cu ei atunci când avem evenimente, să se poată parca și la ei. În primul rând e nevoie de colaborare și trebuie să vedem măcar experimental dacă propunerea de eficientizare deja formulată ar da roade”, spun reprezentanții societății Sala Polivalentă.

Compania de Transport era sceptică

Oficialii Companiei de Transport Public care aparține tot primăriei erau neîncrezători că o linie dedicată pe care să se circule pe bază de abonament de parcare ar funcționa. Directorul Liviu Neag spunea că oricum există linii de transport cu stație în zona ansamblului sportiv care pot fi utilizate de clujeni. În cazul în care s-ar înființa o linie dedicată, primăria ar trebui să subvenționeze transportul călătorilor care parchează în respectivele parcări. Cu toate acestea, oficialul CTP spune că va face o serie de simulări, chiar în Comisia de Sistematizare a Circulației din cadrul primăriei pentru ca măcar experimental să fie introdus sistemul. Lucru care nu s-a mai întâmplat.

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Un comentariu

    Scrie un comentariu