Închide

Institutul pentru studierea Holocaustului din România critică o revistă din Cluj. ”Pe bani publici, la Cluj Napoca se pregătește cultul lui Radu Gyr”

Cultură by Actual de Cluj - ian. 31, 2020 0 677

Institutul pentru studierea Holocaustului din România critică o revistă publicată pe bani publici la Cluj pentru că în cea mai recentă ediție a sa face apologia poetului Radu Gyr.

Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România ”Elie Wiesel” reacționează pe Facebook azi după ce în cel mai recent număr al revistei clujene Tribuna, finanțată de Consiliul Județean Cluj sub egida căruia apare, a fost publicat un articol care face apologia poetului Radu Gyr. ”Pe bani publici, la Cluj Napoca se pregătește cultul lui Radu Gyr, lider al Mișcării Legionare și condamnat pentru crime de război? Prin încălcarea OUG 31/2002, modificată prin legea 217/2015, Consiliul Local și Primăria orașului au aprobat strada Radu Gyr în 2008. Astăzi, Tribuna, nr. 417/16-31 ianuarie 2020, revistă a Consiliului județean, publică un articol laudatio. Radu Gyr din poet al legionarilor devine „poet al închisorilor”, care mărturisește împotriva „regimurilor de dictatură” și “patriot (…) care și-a păstrat cu neînduplecare conștiința și demnitatea menirii sale de luptător”!!!! Luptător legionar!?”, notează institutul. Acesta se referă la o controversă similară veche de mai bine de zece ani prin care Primăria Cluj-Napoca a aprobat ca o stradă nouă din Cluj-Napoca, de câteva sute de metri, să poarte numele poetului Radu Gyr, în ciuda protestelor de la acea vreme inclusiv ale institutului.

Articolul respectiv, ”Poeziile din închisoare (Radu Gyr)” e semnat de reputatul scriitor clujean Constantin Cubleșan.

Redacția revistei ne-a transmis un punct de vedere pe care și-l asumă întreaga echipă. „Unul din principiile jurnalistice după care ne ghidăm – și care este scris în pagina 2 a revistei – este că responsabilitatea asupra conținutului textelor revine în întregime autorilor. Redacția Tribuna nu are niciun motiv să pună la îndoială buna-credință a profesorului Cubleșan, un istoric literar renumit. Ne exprimăm regretul că acest articol a creat prejudicii morale”.