Închide

Încă un marș al bicicliștilor clujeni împotriva stagnării infrastructurii pentru biciclete din Cluj. „Autoritățile locale s-au limitat la promisiuni”

ActualitateEducaţieSănătate by Actual de Cluj - feb. 13, 2019 0 152

Încă o ediție a marșului bicicliștilor clujeni – a 136-a – are loc sâmbătă la Cluj-Napoca.

Seria marșurilor bicicliștilor din Cluj a început în urmă cu mai bine de zece ani, în septembrie 2007, dar marșuri au loc, anual, din 1998, organizate de Clubul de Cicloturism Napoca. Următorul marș e programat sâmbătă 16 februarie și începe din piața Unirii la ora 10.45. Startul efectiv al marșului va fi la ora 11:00, urmând să dureze circa o oră și
jumătate.

Traseul vizează de această dată zona centrală și pericentrală și cartierul Plopilor și Mănăștur, cu plecare și final în p-ța Unirii. Mai exact, traseul este Piața Unirii – bd. Ferdinand – p-ta M.Viteazu – str.G.Barițiu – Parcul Central S.Barnuțiu – al.Stadion – str. Uzinei Electrice – pistă biciclete mal Someș – Parcul Rozelor – str. Plopilor – Calea Mănăștur – Calea Moților – strada Clinicilor – piața Lucian Blaga – strada Napoca – piața Unirii – Bulevardul Eroilor – piața Avram Iancu – statuia lui Baba Novac – strada Avram Iancu – strada Universității – piața Unirii.

„Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaștere și pedalare în comun a bicicliștilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităților locale, publicului și presei de nevoia promovării utilizării bicicletei  ca mijloc cotidian de transport în oraș, componenta esențială a  mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală. Este și ocazie de a arăta că sezonul hivernal nu este incompatibil cu deplasarea biciclistică”, explică organizatorii.

Participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa e progres în domeniul infrastructurilor biciclistice, acesta an fiind caracterizat de stagnare. „Autoritățile locale s-au limitat la promisiuni și la refacerea câtorva marcaje de piste vechi, menținându-se calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste și menținându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și  indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu