Închide

Iese la iveală profitul Aeroportului. Ce pretenții are Consiliul Județean de la Aeroport

AdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - feb. 20, 2018 1 462

Dacă până în prezent raporta un profit infim, liderul Aeroportului clujean anunță, în sfârșit, o creștere bugetară semnificativă, care implicit va aduce venituri și Consiliului Județean, în calitatea sa de proprietar al regiei aeroportuare. Așadar, pentru 2018, veniturile pe care mizează Aeroportul clujean se ridică la 102,59 de milioane de lei, fiind prevăzute cheltuieli de 84,15 milioane de lei. Rezultă un profit de peste 18,43 de milioane de lei, Aeroportul având obligația, prin lege, să direcționează  50% din această sumă, către bugetul Consiliului Județean Cluj. Suma propusă de Aeroport pentru administrația județeană a fost de numai 6 milioane de lei, fapt care i-a nemulțumit pe consilieri. Liderul Comisiei speciale de Buget Finanțe,consilierul liberal Ionel Haiduc, i-a reamintit directorului Aeroportului, David Ciceo, că în anul 2007, administrația județeană i-a facilitat Aeroportului introducerea unei noi taxe, de 5 euro, pentru fiecare pasager în parte. Banii colectați din această taxă aveau ca scop o serie de lucrări de investiții, pe care însă, tot administrația județeană le-a suportat din bugetul propriu, fără a beneficia la schimb de vreun leu din veniturile Aeroportului.

”Aș vrea să vă întreb ce s-a întâmplat cu sumele adunate din acea taxă de 5 euro/pasager? Dacă facem un calcul, la două milioane de pasageri, înmulțit cu 5 euro, rezultă undeva la 10 milioane de euro, bani destinați numai pentru dezvoltare (…)”, a atras atenția Haiduc. El s-a declarat nemulțumit și de cheltuielile semnificative pe care Aeroportul le-a alocat pentru a-și face publicitate, prcum și pentru a angaja serivcii juridice.  Consilierii județeani au considerat că e nejustificată suma alocată publicității, în contextul în care promovarea noilor destinații  ar trebui făcută exclusiv de către companiile aeriene interesate (din fonduri private), și nu de către Aeroport (din bani publici). De asemenea, pentru cheltuielile privind angajarea unor servicii juridice s-a considerat că angajații biroului juridic din cadrul Aeroportului se pot ocupa ei de problemele juridice cu care se confruntă Regia, fără a mai fi nevoie de specialiști externi. Drept urmare, bugetul capitolului de publicitate a fost redus cu 271.000 de lei, în timp ce cheltuielile pentru servicii juridice au fost diminuate cu 162.000 de lei. S-au redus de asemenea și cheltuielile alocate pentru deplasări, cu 54.000 de lei.

Directorul Aeroportului, David Ciceo, a încercat să explice că serviciile de publicitate ar fi necesare pentru că există o reală competiție cu celelalte aeroporturi din Oradea și Târgu Mureș. De asemenea, pentru serviciile juridice, Ciceo a explicat că era nevoie de avocați specializați pentru că administrația județeană Mureș ar fi favorizat în mod neconcurențial Aeroportul din Mureș, iar avocații contractați au adus câștig de cauză Aeroportului Clujean. Decizia administrației județene, privind diminuarea bugetelor menționate a rămas neclintită. Mai mult, consilierul Ionel Haiduc a apreciat că anul viitor, Aeroportul ar trebui să furnizeze Consiliului Județean venituri mult mai mari, de minim 20 de milioane de lei, având în vedere cheltuielile masive de inevstiții pe care administrația județeană le-a suportat din propriul buget, în ultimii 10 ani.

100 de milioane de euro, investiți în Aeroport

Liderul administrației județene, Alin Tișe, a apreciat că  în ultimii zece ani, Consiliul Județean a direcționat peste  100 de milioane de euro în lucrările de modernizare a aeroportului clujean. Potrivit estimărilor prezentate de conducerea Aeroportului, în 2018 este preconizat un număr de 366 de angajaţi şi un câştig mediu lunar brut (lei/persoana) pe salariat de 6164,19 lei. În prezent,  numărul de pasageri a ajuns la 2.690.000, planul Aeroportului fiind ca numărul să urce până la 7 milioane, în 2030. Următoarele investiţii vizate în Aeroport sunt: extindere pistei de aterizare/decolare până la 3500 de metri, creşterea capacităţii de îmbarcare a pasagerilor şi a numărului de locuri de parcare pentru aeronave.

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Un comentariu

  1. Ce gluma buna…competitie de la aeroport targu mures:))). E inchis de aproape 2 ani si nici nu sunt semne bune ca se deschide in curand la ce profi is aia acolo :))))

Scrie un comentariu