De exemplu, la sosiri apar întârziate și zborurile Ryan Air de la Dublin spre Cluj-Napoca care trebuia să ajungă la 11:15 și este estimat să ajungă 11:53, cele ale WizzAir de la Barcelona care programat să aterizeze la 12:50 și Londra – Luton la 13:05, care nu au estimare de sosire, iar cursa de la Charleroi care trebuia să ajungă în Cluj la 12:35 a fost anulată.
În ceea ce privește plecările, zborul WizzAir de la ora 6:55 spre Charleroi a fost anulat.
Și ieri au fost probleme pe aeroportul din Cluj cu zborurile. Circa 10 curse care trebuiau să sosească la Cluj au fost întârziate cu mai multe ore , cele mai multe dintre ele cu aproximativ 3 ore. Cursa de la Londra Luton a avut o întârziere de 6 ore. Alte două zboruri au fost anulate complet, este vorba de cele de la Zaragoza și Basel, iar despre cursele de la Bergamo și Treviso din 28 iunie sunt amânate.
Oamenii s-au plâns că nimeni nu le-a oferit explicații. Potrivit gherlainfo.ro.
„Când am ajuns pe aeroport, am primit mesaj că avionul, programat să plece la 19.40, a fost amânat până seara la 22. Înainte de 22 am primit mesaj că s-a amânat cursă pentru a doua zi! E haos pe aeroport, sunt oameni cu copii care dorm pe unde apucă. Eu am venit de la 150 km distanță de aeroport, a trebuit pentru asta să împrumut o mașină de la cineva. Când am vâzut că avionul nu mai pleacă, am decis să merg înapoi, iar joi să revin pe aeroport. Am avut reprogramare joi seara, la 17.50 și, surpriză din nou, a fost amânat, fără să știm încă până la ce oră. Și nu sunt singurul din Gherla care trebuia să ajungă acasă ieri cu acest avion, mai sunt și alții! E dezastru!”, a sintetizat un pasager situația, citat de gerlainfo.ro.
Lufthansa și-a anulat zilele trecute curse spre Cluj. Referitor la zborul de miercuri, 26 iunie, Bologna-Cluj, anulat, compania Wizz Air a revenit cu explicații.
„Din păcate, ieri, 26 iunie 2024, multe zboruri din întreaga Europă s-au confruntat cu dificultăți în privința sloturilor de control al traficului aerian, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, inclusiv mai multe zboruri Wizz Air din Italia. În consecință, compania aeriană a fost nevoită să reprogrameze zborul de la Bologna către Cluj-Napoca pentru data de 27 iunie. Ca întotdeauna, în cazul unui zbor anulat, Wizz Air se angajează să facă tot posibilul pentru a oferi pasagerilor o gamă largă de opțiuni, inclusiv zboruri alternative cu Wizz Air, o rambursare completă sau 120% din tariful achitat inițial sub formă de credit de companie. Toți pasagerii care au făcut rezervări prin intermediul agențiilor de turism online sau al altor terți sunt sfătuiți să contacteze respectivele agenții pentru o opțiune adecvată. Wizz Air își cere sincer scuze pentru orice inconveniente cauzate și subliniază că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor sale rămâne prioritatea sa.”, a arătat compania, într-un comunicat.
UPDATE
Într-un comunicat de presă, compania Wizz Air a arătat că întârzierile din ultimele zile au fost generate de problemele legate de capacitățile de control ale traficului aerian din întreaga Europă. Pasagerii afectați, vor fi despăgubiți, în limita unor sume rezonabile.
“În ultimele câteva zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operațiunile companiei, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă. Numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore. Rețeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Compania a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările. Ca întotdeauna, compania își va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană cu privire la orice modificări de program prin SMS și e-mail. Compania recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicația sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor și de asistență directă pentru clienți. În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenții online de turism (OTA) și alte părți terțe, aceștia trebuie să verifice starea zborului lor și să solicite modificările necesare prin intermediul agenției respective. Este important să rețineți că această problemă afectează mai multe companii aeriene și, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate. Compania aeriană face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar, în cazul în care partenerii noștri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”
sursă foto: gerlainfo.ro