Închide

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metrou și tren metropolitan la Cluj

ActualitateTop News by Kristina Reştea - dec. 28, 2021 0 365

Guvernul a aprobat azi Hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Valorea investiției este de peste 10 miliarde de lei.

„Durata de execuție a investiției este de circa 10 ani, 10 cu linie de metrou ușor, care include 19 stații subterane, cu un traseu de 21 de kilometri. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și de la bugetul municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești”, a spus purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, după ședința de guvern.

Este vorba despre obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor, citat de Agerpres. Componenta 1. Se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti, se menţionează în comunicat.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.112.816.000 lei, iar finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca şi al UAT Comuna Floreşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

La final de noiembrie, metroul ușor al Clujului a primit undă verde de la Consiliul Local care a aprobat, într-o ședință extraordinară, studiul de fezabilitate al proiectului care cifrează investiția la 2,052 miliarde de euro pentru un traseu de peste 21 kilometri cu 19 stații. Discuțiile au durat trei ore și jumătate iar în ședință au intervenit și reprezentanți ai societății civile sau ai riveranilor din centrul Clujului afectați de exproprierile propuse prin proiect.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.