Închide

Grupul Bosch a încheiat anul 2022 cu vânzări de peste 88 miliarde euro, în creștere cu 12%

Economie by Actual de Cluj - feb. 06, 2023 0 178

Grupul german Bosch a încheiat anul 2022 cu vânzări de 88,4 miliarde de euro, în creștere cu 12% față de anul precedent, iar rezultatul s-a îmbunătățit la 3,7 miliarde de euro, arată un comunicat al companiei.

„Într-un context care rămâne dificil, ne asigurăm oportunitățile de creștere la nivel mondial prin investiții specifice și ne extindem prezența internațională”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, cu ocazia prezentării cifrei de afaceri preliminare a companiei.

„Îmbucurător este faptul că toate regiunile și-au crescut vânzările cu două cifre”, a declarat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Am înregistrat o creștere deosebit de puternică în a doua jumătate a anului 2022”. În Europa, vânzările s-au ridicat la 44,8 miliarde de euro. Creșterea de 8 procente se ridică la 10 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. „Creșterea în Europa a fost afectată mai puternic decât în celelalte regiuni de războiul din Ucraina și de consecințele acestuia”, a declarat Forschner. În America de Nord, vânzările au crescut cu 25 de procente, ajungând la 14,3 miliarde de euro, ceea ce face ca aceasta să fie a doua cea mai mare creștere a vânzărilor din toate regiunile Grupului Bosch. Creșterea a fost de 11 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Forschner a raportat că dezvoltarea afacerilor Bosch cu soluții de încălzire și climatizare a fost deosebit de încurajatoare. În America de Sud, vânzările s-au ridicat la 1,8 miliarde de euro. Astfel, vânzările de acolo au crescut mai rapid decât în orice altă regiune – cu 30 sau 21 de procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. După cum a subliniat Forschner, „economia puternică a fost un factor cheie în această creștere”. În Asia-Pacific, creșterea vânzărilor a fost de 12 procente, sau 8 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar, vânzările ridicându-se la 27,5 miliarde de euro. Potrivit lui Forschner, regiunea a beneficiat de o creștere puternică în India. În schimb, modificările aduse de China politicii Covid-19 au atenuat evoluția afacerilor în această țară la sfârșitul anului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare