Închide

FOTO Ca după război! Strada din Cluj care poate fi traversată doar de un tanc

AdministrațieTop News by Catalin Suciu - Mar 21, 2018 1 738

Strada Mozart din Cluj arată de ani de zile precar și are doar 70 de metri de asfalt, în condițiile în care sunt sute de localnici care locuisc în zonă, pe străzile din apropiere.

Situația juridică a drumului, susține primăria, a făcut imposibilă asfaltarea. În prezent, strada Mozart se află în perioadă cu drept de folosință în patrimoniul municipalității, iar termenul va expira peste doi ani. Tot atunci există drept de preempțiune, adică să intre cu totul în patrimoniu. Și abia apoi ar putea cineva asfalta locul.

Irimie Popa, profesor la Universitatea Bebeș-Bolyai și riveran, s-a luptat ani de zile pentru asflatarea străzii.

„În 2006 strada este preluată în patrimoniul public printr-o hotărâre de CL dublată de o hotărâre de guvern. Dar s-a preluat fără a fi înscrisă în tabelul cu străzile din patrimoniu, fără unitate de măsură, asta însemnând suprafața.Am luat legătura cu cei de la Serviciul Restituire Fond Funciar și au susținut că strada ține până la pârâu și că nu se poate face nimic. Le-am dus și hărțile de pe timpul CAP-ului, iar în final, în vreo 4 ani,  le-am demonstrat că această stradă nu are un alt proprietar în afara Municipiului Cluj-Napoca. Strada e abandonată, nu e recunoscută. Apoi s-a găsit o formulă de a se trece în patrimoniu. Strada nu aparține unor riverani, nu-i a noastră, ci a primăriei și nu e nevoie de lărgire. Am demonstrat asta, iar strada a fost preluată în 2015 cu drept de folosință pe o perioadă de 5 ani. Din punct de vedere juridic, după expirarea acestei perioade există dreptul de preemțiune, adică strada poate trece în patrimoniu. Abia apoi putem spera la asflat”, a declarat Irimie pentru actualdecluj.ro.

Mozart deserveşte câteva sute de cetăţeni care locuiesc pe străzile Adrian Marino, Goethe, artera secundară plus acces dinspre blocurile Bună Ziua 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 25G, Mircea Zaciu, Carmen Sylva, Nicolae Colan.

Sunt 400 de străzi în Cluj-Napoca care arată mai bine sau mai rău decât strada Mozart, iar Primăria nu se grăbește să le preia, având în vedere costurile foarte mari care le-ar implica lucrările de reabilitare.

 

author photo two

Catalin Suciu

Este reporter pentru site-ul actualdecluj.ro, din aprilie 2014. Anterior a lucrat la cotidianul Ziua de Cluj din august 2011. A mai lucrat la cotidianul Monitorul de Cluj între octombrie 2006 și mai 2010, şi la agenţia de presă NewsIn în perioada martie 2007 – februarie 2009. Este absolvent al Facultății de Jurnalism din cadrul Universităţii „Babeș- Bolyai”.

Un comentariu

  1. Primaria dovedeste incompetenta si rea vointa.
    Alte orase: Oradea, Brasov, Alba Iulia, Zalau au aratat ca reusesc sa gestioneze prablemele strazilor din cartierele noi, de dupa 89. Numai la Cluj auzim : este strada privata, sau ne intabulata, sau fara propritar. Cum pot functiona cartire intregi, Europa, Buna ziua, Campului in majoritate cu strazi private, (sau fara stapan) , adica strazi inguste, infundate, 80% neasfaltate? Ce ar trebui sa faca locuitorii lor? Sa colecteze taxe, si sa-si administreze strazile? Adica sa-si faca primarie?

Scrie un comentariu

Articole similare