Închide

Firmă din Cluj cu afaceri de 9 milioane de euro: profilul cumpărătorilor de electronice s-a schimbat într-un an, ponderea informaților de pe Internet se dublează

Economie by Actual de Cluj - sept. 22, 2015 0 561

Ponderea cumpărătorilor care se informează pe Internet și nu din alte medii înainte de a face o achiziție s-a dublat într-un an, în România, arată un studiu de piață al unei companii de electronice din Cluj.

Mai exact 65% dintre cei chestionați au răspuns că se informează de pe Internet înainte să cumpere, față de 36% în urmă cu un an, arată studiul. Un sfert dintre repondenți – 22% – iau în considerare recomandarea prietenilor, iar 13% se informează de la vânzătorii din magazine. „Într-un an de zile s-a schimbat comportamentul consumatorilor”, a arătat directorul executiv firmei, Zoltan Balogh, când a prezentat studiul. Acesta spune că tendința se va accentua și în anii următori, când prezența online a retailerilor va fi esențială pentru vânzări.

În plus, o bună bucată din piața electronicelor, segmentul smartphone-urilor și a accesoriilor pentru ele, va crește în următorii ani, mai arată studiul. Piața globală a acestora a crescut cu 13,5% într-un singur trimestru din acest an, T2, la 330 milioane de bucăți vândute; în România anul trecut piața a ajuns la 500 milioane de euro, cu 2,5 terminale vândute anul trecut. „Și aplicațiile pentru ele creează o industrie care nu era acum 10 ani”, arată Balogh și exemplifică cu selfie stick-urile: înainte de festivalul Untold un retailer a adus 50 de selfie stick-uri la magazinul său din Cluj, „și în ziua aia era bătaie pe selfie stick-uri”.

Firma din Cluj al cărei director e Balogh, Vitacom Electronics, are o vechime de 24 de ani, anul trecut a raportat o cifră de afaceri de aproape 9 milioane de euro iar în acest an estimează o cifră de piață de 10 milioane de euro.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu