Închide

Fenomen nou pe piața muncii: turismul între job-uri. Ce propun specialiștii în Recrutare

EconomieTop NewsUncategorized by Actual de Cluj - oct. 25, 2016 0 1414

Piaţa forţei de muncă din Cluj e una încă dinamică: o rată a şomajului printre cele mai mici din ţară, câteva mii de locuri de muncă adunate în organizarea unui târg de joburi şi câteva domenii unde e bătaie pe angajaţi şi în care fluctuaţia de personal se resimte în fiecare sezon. Acesta este contextul în care o companie din domeniul Resurselor Umane încearcă să vină cu o propunere pentru a încuraja retenţia personalului.

„În ultimii ani, piaţa forţei de muncă din România a crescut foarte mult, datorită investitorilor care au venit şi care continuă să apară pe piaţă. Aceştia ridică stacheta în rândul companiilor locale. Astfel, angajaţii sunt cooptati de competitorii, aşa că am ajuns acum să vedem un fenomen de “turism între joburi”. Am constatat că multe firme vor să facă ceva în privinta aceasta, doresc să îşi poată reţine angajaţii buni mai mult timp şi nu ştiu cum. Am observat acest aspect de mai bine de un an, aşa că am început să facem unele analize pentru a vedea cum pot firmele să facă faţă “turismului” de pe piaţă, să scadă fluctuaţia de personal şi, în acelaşi timp, să creasca nivelul de satisfacţie în rândul angajaţilor”, explică Geo Ivanov, CEO al companie de Resurse Umane Evolution HCC, cu sediu în Cluj şi activitate şi în alte mari oraşe ale ţării, printre care Timişoara.

Concluziile găsite în urma analizelor au fost transpuse în doua traininguri: un Training Premium de HR “Recrutare, Evaluare şi Motivare de Personal” şi un training Premium Plus, de “Leadership prin Inteligenta Emoţionala”. Din acest an, compania a introdus un nou produs: „Certificat HCC de Promisiune Reciproca”. „Acesta este personalizat pentru fiecare angajat în parte şi porneşte de la scopul comun pe care firma şi angajatul îl au în zona de business şi în dezvoltare profesională. Prin acest instrument, fiecare parte – firma şi angajatul – îşi exprimă aşteptările concrete, tipurile de comportamente, efort şi rezultate pe care şi le doresc pe parcursul colaborării.

Certificatul este personalizat pentru fiecare angajat şi se realizează pe baza unui algoritm de întrebări care porneşte de la principiile, valorile, obiectivele companiei şi oportunităţile de dezvoltare existente pentru fiecare angajat şi ţine cont de dorinţele şi aspiratiile voiitorului coleg”, spun reprezentanţii Evolution HCC. „În viaţa de zi cu zi, promisiunile au o valoare morală şi un impact incredibil. Ceea ce stă la baza acestui instrument este cel mai puternic aspect din viaţa noastră: emoţia. Aceasta e cea care ne conduce spre deciziile pe care le luăm. Certificatele noastre sunt gândite în aşa fel încât alimentează emoţiile benefice resimţite de angajaţi si cu impact pozitiv în business şi în acelaşi timp tratează emoţiile distructive, cu impact negativ asupra colectivului si asupra performanţelor. Cu alte cuvinte, traducem psihologia umană în business”, susţine echipa Evolution.

Instrumentul poate fi folosit pentru responsabilizarea angajaţilor existenţi sau a viitorilor angajaţi, ca anexă la fişa de post, care contine angajamentele pe care fiecare parte şi le asumă. Certificatul HCC poate fi folosit şi pentru evaluarea periodică a oamenilor. „Instrumentul are impact puternic în motivarea şi retenţia personalului, într-o formă foarte simplă, dar cu impact imediat”, spune Ivanov. Produsul a fost deja lansat pe piaţă. Cu efecte bune până acum, spun cei de la Evolution. „Rezultatele pe care le-am observat şi care ne-au fost comunicate de cei care deja au implementat Certificatul HCC de Promisiune Reciprocă s-au materializat în creşterea implicării şi a performanţelor angajaţilor, creşterea gradului de motivare şi auto-motivare  pe o perioadă mai lungă de timp şi o comunicare mai deschisă şi transparentă”, conchid reprezentanţii firmei de HR. Detalii AICI

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare