Închide

Eurostat: Cea mai mare pondere a autoturismelor cu o vechime mai mare de 10 -20 de ani a fost înregistrată în Lituania,  România și Polonia 

Economie by Actual de Cluj - aug. 19, 2022 0 185

La sfârșitul anului 2020, cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme dintre statele membre ale UE era înregistrată în Luxemburg, arată datele publicate azi de Eurostat. Atunci când se combină cele mai vechi două clase de vârstă, cea mai mare pondere a autoturismelor cu o vechime mai mare de 10 ani a fost înregistrată în Lituania (81%), urmată de România (80%).

La sfârșitul anului 2020, cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme (2 ani și mai puțin) dintre statele membre ale UE era înregistrată în Luxemburg (22% din totalul autoturismelor din Luxemburg). Luxemburgul a fost urmat de Franța, Austria, Irlanda, Belgia și Suedia (toate între 16% și 17%).

Între timp, cele mai mari ponderi de autoturisme cu vârsta cuprinsă între 2 și 5 ani au fost înregistrate în Luxemburg și Irlanda (ambele 28%) și în Belgia (24%).
Pe de altă parte, cele mai mari ponderi ale celor mai vechi autoturisme (20 de ani sau mai mult) au fost înregistrate în Polonia (40%), Estonia (33%) și Finlanda (28%).

Atunci când se combină cele mai vechi două clase de vârstă, cea mai mare pondere a autoturismelor cu o vechime mai mare de 10 ani a fost înregistrată în Lituania (81%), urmată de România (80%) și Polonia (78%). Acest lucru este în contrast puternic cu Luxemburg (24%), Irlanda (29%) și Belgia (32%), unde aceste procente reprezintă mai puțin de o treime din parcul auto.

Datele pentru Bulgaria, Grecia și Slovacia nu sunt disponibile. În cazul a patru țări – Luxemburg, Irlanda, Cehia și Italia – categoria “între 10 și 20 de ani” include și categoria “peste 20 de ani”.

Eurostat amintește că, în ultimii ani, diferite țări au oferit programe de sprijin pentru achiziționarea de mașini noi cu emisii reduse, în paralel cu casarea mașinilor vechi ale proprietarilor. Obiectivul general al acestor programe a fost reînnoirea parcului de autoturisme cu mașini cu emisii mai reduse, stimulând în același timp economia. Cu toate acestea, reînnoirea parcului auto a fost împiedicată de restricțiile legate de pandemia COVID-19 și de întreruperile lanțului de aprovizionare.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu