Drumarul din „orașul comoară” decis de instanță
AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - aug. 19, 2014 0 350
Primăria a atacat în instanță decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Constestațiilor din iulie care a întors rezultatul licitației pentru refacerea infrastructurii orașului comoară. Acțiunea se va judeca la începutul lunii septembrie.
În motivarea deciziei din 18 iunie, CNSC arată că„în ceea ce privește prețul de 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, Consiliul constată că această critică este întemeiată. Astfel, în Anexa nr. 15 a adresei Viarom Construct (…) ce constituie răspunsul la solicitarea de clarificări adresată de autoritatea contractantă (…) pentru toate utilajele și mijloacele de transport, în analiza de preț stabilită în lei/oră nu s-au luat în calcul decât consumul de motorină, cheltuieli de întreținere, amortizare și 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, ori acest tarif nu acoperă totalul costului orar al unui astfel de salariat căruia în afară de salariul minim pe economie de 5,059 lei/oră (5,357/oră în perioada concretă de executare), stabilit prin HG nr. 871/2006, i se adaugă contribuțiile angajatorului către diverse fonduri obligatorii (CAS, CASS, șomaj, etc) și nu există precizare la plara acestor constribuții cum greșit indică autoritatea contractantă. Nici susținerea autorității contractante referitoare la faptul că tariful orar de 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, înseamnă un salariu lunar de 924 lei/lună, superior celui minim pe economie, nu pot fi primite pentru că în acest calcul se au în vevdere cheltuielile cu salariile care cuprind, pe lângă tariful orar, cele mai sus arătate și care nu pot fi cuprinse în totalul de 924 lei/lună”, se arată în motivarea CNSC.
În motivare se mai arată că în ceea ce privește panoul de afișaj evenimente sau oferta pentru piatră spartă drumuri, Viarom nu ar fi respectat condițiile din caietul de sarcini
La licitația pentru refacerea infrastructurii orașului comoară (străzile Avram Iancu, I.C. Brătianu, Moților și Memorandumului), contract estimat la peste 24,2 milioane de lei, primăria a primit cinci oferte de la ARL Cluj (parte a grupului Strabag), Diferit-Kiat Group Construcut, SCC Napoca-Imob Lux Construct, Viarom Construct și Construct Perom.
Contractul a fost adjudecat către Viarom Construct (cu subcontractantul Tiab) pe criteriul celui mai mic preț, peste 17 milioane de lei, la începutul lunii iunie. Comisia de licitație a respins în cadrul evaluării ofertele SCC Napoaca-Imob Lux Construct pentru că asocierea de firme nu a ofertat corect garanția de participare la procedură (pentru ambii asociați), dar și ofertele ARL și Construct Perom pentru nerespectarea cerințelor din caietul de sarcini. În cursa pentru contract a rămas doar Viarom și Diferit-Kiat Group. Aceștia din urmă au pierdut contractul deoarece au ofertat un preț mai mare, peste 19,7 milioane de lei.
Atât Diferit-Kiat Group cât și ARL au contestat rezultatul licitației la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Ambele firme au cerut anularea rezultatului procedurii. ARL a cerut ca oferta sa să fie declarată conformă, iar Diferit a cerut ca oferta Viarom să fie declarată neconformă și necâștigătoare. CNSC a admis doar contestația Diferit și a dispus primăriei să anuleze rezultatul licitației, să reevaluze corect oferta Viarom (despre care Diferit a demonstrat că nu este conformă caietului de sarcini) și să continue procedura de atribuire a contractului. Adică să atribuie contractul către consorțiul Diferit-Kiat Group.
Societatea Diferit este un client al banului public, deţinând şi în trecut contracte cu primăria clujeană. Pe lângă cel pe patru ani și 600 de milioane de lei care expiră la finalul acestui an. Doar anul trecut a încheiat şi cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj mai multe contracte de întreţinere a drumurilor naţionale şi a autostrăzii A3 în perioada 2013-2014, care însumează aproape 30 de milioane de lei. Societatea Diferit este deţinută de Nicolae Petri, un fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Publice deţinută de administraţia locală clujeană.
Viarom Construct face parte din grupul francez Eurovia – Vinci un gigant al construcţiilor din Europa și a mai lucrat cu primăria clujeană pe partea de modernizare artere.