Închide

Dintre marile proiecte de infrastructură ratate în 2022: Autostrada Transilvania, fără contracte pe 96 de kilometri între Cluj și Borș

Actualitate by Actual de Cluj - ian. 16, 2023 0 311

15 proiecte de infrastructură rutieră au avut în 2022 licitații sau contracte anulate, pentru unele dintre acestea rezilierea fiind singura variantă pentru deblocarea/reluarea proiectării sau a execuției, arată o analiză Economedia. Ratarea acestor proiecte în 2022 nu s-a regăsit în rezultatele anunțate pentru anul trecut și nici informațiile despre motivele deciziilor sau măsurile pentru remedierea problemelor. Printre proiectele cu blocaje se numără și Autostrada Transilvania.

Dincolo de rezilierile necesare pentru contractele cu Tirrena Scavi ( Lotul 1 Drum Expres Craiova-Pitești, Pasaj Cernica pe DNCB și Centura Timișoara Sud) sau din vina proiectanților pentru A 13 Brașov-Bacău și Drum Expres Pitești-Mioveni, Compania de Drumuri a ratat în 2022 proiectul Autostrăzii Sudului, Craiova (Filiași) -Lugoj, legătura Uzinei Ford la Drumul Expres Craiova-Pitești sau modernizarea DN 71 Bâldana -Târgoviște-Sinaia. De asemenea trei loturi de pe Autostrada Transilvania cu o lungime totală de 96 km. au intrat în 2023 fără contracte semnate, cu largul concurs al CNAIR. Pe de altă parte, pentru Autostrada A 1 Lugoj-Deva, a reușit într-o procedură accelerată să reia licitația ratată cu MAPA (Turcia) și să atribuie contractul finanțat din PNRR constructorului român UMB.

Autostrada Transilvania intră în 2023 fără contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 kilometri. Este vorba despre Lotul cu Tunelul Meseș, Poarta Sălajului -Nușfalău, lungime 41 kilometri unde licitația începută în noiembrie 2020 urmează să fie anulată și reluată, Lotul cu viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău la Chribiș ( 26 km.) și lotul Chiribiș -Biharia, contract reziliat cu Selina în mai 2022.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu