Închide

De ce a fost întârziat un tronson din Autostrada Transilvania: trebuiau scoase din circuitul forestier aproape o sută de hectare de pădure, scoase la licitație. Cum se apără Romsilva

ActualitateTop News by Actual de Cluj - nov. 03, 2022 0 167

Romsilva se apără după ce a fost acuzată că întârzie lucrări la un important tronson din Autostrada Transilvania, pe sectorul Mihăiești-Suplacu de Barcău, unde trebuie scoasă din circuitul forestier o suprafață de aproape o sută de hectare de pădure.

Romsilva a arătat ază că pentru realizarea obiectivului tronsonului de autostradă a fost emisă o Hotărâre de Guvern privind aprobarea scoaterii definitive din fondul forestier a unui teren forestier de 95,46 hectare iar în 23 mai Direcția Silvică Sălaj, prin Ocolul Silvic Almaș, a organizat lucrările de inventariere, marcare și exploatare a masei lemnoase pe suprafața care face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier, pentru realizarea obiectivului de investiții. ”Masa lemnoasă a fost exploatată în regim de urgență, fiind constituite 13 partizi pentru suprafața de 18,73 hectare, fond forestier proprietatea publică a statului. Până la această dată, a fost exploatată masă lemnoasă pentru 12 dintre acestea, mai puțin cea din U.P. VI Sâmniai, parcelele 3A și 3D, deoarece, prin adresa 1908/1 august 2022, constructorul a solicitat amânarea procesului de exploatare până la finalizarea investigațiilor geotehnice, geologice și a corelării rezultatelor cu soluția prevăzută în proiectul tehnic de execuție al autostrăzii în zona km 13+100 – 14+100”.

În 30 septembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comunicat Direcției Silvice Sălaj, că investigațiile geotehnice și geologice au fost finalizate și, prin urmare, procesul poate fi reluat. ”Având în vedere că la 30 septembrie 2022 a expirat contractul de vânzare a masei lemnoase pentru U.P. VI Sâmniai, parcelele 3A și 3D, a fost necesară reluarea procedurilor de licitație a masei lemnoase, licitația fiind organizată de către Direcția Silvică Sălaj în data de 16 noiembrie 2022”, a explicat Romsilva.

Amintim, acuzele vin de la fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma. Acesta susține că Romsilva, instituție din subordinea Ministerului Mediului nu a finalizat eliberarea traseului pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului-Zimbor unde lucrează constructorul român UMB, iar Compania de Drumuri nu reușește să rezolve descărcarea de la Zimbor, unde lotul de 12 kilometri se va conecta cu următorul tronson care include tunelul Meseș.

Lotul Poarta Sălajului -Zimbor (12 km.) este finanțat prin PNRR, contractul a fost semnat în 2020, iar termenul de finalizare este august 2024. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire (parțială) în această vară.

,,Pe autostrada A3 Transilvania Cluj – Zalău finanțată din PNRR coaliția PSD-PNL nu a reușit să rezolve birocrația la un an de la debutul lucrărilor și riscă banii europeni. Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului din județul Sălaj suprafețele împădurite au fost scoase din circuitul forestier la începutul acestui an, însă nici până astăzi Guvernul prin Romsilva nu a fost capabilă să elibereze amplasamentul. În consecință, constructorul român nu reușește să progreseze la nivelul demonstrat pe alte șantiere, iar stadiul fizic al șantierului publicat de Compania de Drumuri este abia la 12% pe un proiect început anul trecut.” a transmis Horațiu Cosma, conform economedia.ro.

Citește și:

Umbrărescu, întârziat de birocrația statului și pe Autostrada Transilvania. Romsilva nu a eliberat terenul pe lotul Poarta Sălajului-Zimbor, iar CNAIR nu a rezolvat problema conexiunii cu ,,lotul Meseș”

Nici un comentariu

Scrie un comentariu