Închide

Cum se combină brandurile high end cu cele ce dau „local flavour” pentru a oferi experințe noi de shopping?  RIVUS, un centru lifestyle care schimbă shoppingul în Cluj

ActualitateEconomieTop News by Actual de Cluj - apr. 12, 2025 0 550

În contextul unei expansiuni rapide și a unei transformări continue a peisajului comercial din Cluj-Napoca, noile centre comerciale trebuie să răspundă unei cerințe tot mai mari de diversitate. Cel mai avansat proiect care se va dezvolta pe acest segment este RIVUS, al celor de la IULIUS. Formatul este mai mult decât un simplu mall, ci un proiect mixed-use, care îmbină shopping-ul cu experiențe variate, noi pe piață, interactive. Așa cum s-a prezentat până acum, RIVUS va aduce o selecție impresionantă de branduri, inclusiv premium, unele în premieră pentru piața clujeană.

Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS, ne oferă detalii despre ce face RIVUS diferit, despre cerințele publicului din ce în ce mai sofisticat și despre cum brandurile și conceptele noi vor contribui la redefinirea experienței de shopping și divertisment în Cluj-Napoca.

Reporter: În acest moment, câte contracte aveți pentru centrul comercial RIVUS? De câtă  suprafață dispuneți pentru partea de retail și cât spațiu mai aveți disponibil?

Oana Diaconescu: Avansăm constant în procesul de închiriere a spațiilor, ajungând deja astăzi la aproximativ 70% din suprafața de retail închiriată. De asemenea, suntem în discuții foarte avansate și pentru o mare parte din restul suprafeței destinate retailului. Proiectul nostru din Cluj-Napoca se bucură de un real succes, până acum având semnate aproximativ 200 de parteneriate cu branduri de renume, printre care se numără și unele care vor fi prezente în premieră pentru această regiune, la RIVUS, chiar în premieră națională. Bineînțeles că aceste parteneriate confirmă și ne consolidează poziția de lider pe piață și contribuie la atragerea unui public diversificat, care cu siguranță va depăși granițele Clujului și chiar ale regiunii.

Avem parteneriate cu cea mai mare parte dintre retailerii importanți din România, iar unul dintre motivele pentru care aceștia aleg să deschidă noi locații în RIVUS este că deja sunt familiarizați cu proiectele dezvoltate de IULIUS în celelalte orașe ale țării și au înțeles implicarea noastră în a dezvolta nu doar simple mall-uri, ci adevărate centre de lifestyle, care setează noi repere în zona de business, dar și din perspectivă urbană și socială.

Totodată, pentru noi deja a devenit o tradiție să susținem și branduri locale, pe care le considerăm esențiale pentru diversificarea ofertei din cadrul proiectului, pentru păstrarea acelui element de „local flavour”, dar și pentru importanța acestora în cultura și economia locală.

Suprafața totală închiriabilă din cadrul RIVUS este de 145.000 mp, din care peste 120.000 mp sunt pe zona de mall.

Rep: Care sunt marile branduri care vor ajunge la Cluj prin intermediul RIVUS, la ce noutăți să se aștepte clujenii?

Oana Diaconescu: La RIVUS aducem branduri de notorietate, așteptate, de comunitatea clujeană,  dar și branduri premium și mass-market targetate în orice mare oraș universitar, cu acces facil și resurse în zona educațională, corporatistă, de lifestyle & travelling. Avem premiere pentru regiune, branduri care deschid la noi prima locație din afara Bucureștiului și chiar branduri care inaugurează aici o locație pentru prima dată în România.

Sigur că un mix complet nu ar putea fi suficient de ofertant fără ancore, iar în RIVUS vor fi prezente toate companiile reprezentative pentru retail în această direcție, care vor implementa cele mai noi concepte pe suprafețe actualizate conform acestor noi concepte.

O mică parte a premierelor, căci acestea sunt deja semnate pe o suprafață de 26.400 mp, am anunțat deja. Pe partea de fashion vom avea FURLA, un brand italian de marochinărie, care propune o gamă largă de produse de lux, concept store-ul multibrand MAMAQUILLA (în care vom găsi articole Coccinelle, Mario Valentino, Piquadro, Coach, Kate Spade, Philipp Plein Sport, Juicy Couture), PATRIZIA  PEPE, un brand sofisticat, care va inaugura primul magazin din afara capitalei la RIVUS, CHIC CHIC URBAN FASHION, în care vor putea fi accesate mărci precum Herve Leger, Hudson, Louis Gabriel Nouchi, Joop, Zac Posen, John Galliano, Strelsson, Maison Close, Isnurh, IOS by Maica, Serge Pariente, Fabio Rusconi, My Best Bag Firenze, La Haine. Și pe zona sport avem premiere, unele sunt cu primul magazin în afara Bucureștiului, cum sunt JD SPORTS sau HIMALAYA, iar altele chiar cu primul magazin din România, și aici mă refer la MAMMUT.

JUMBO este una dintre atracțiile proiectului, fiind un magazin pe care clujenii îl așteaptă de ani de zile și pentru care în prezent fac turism de shopping la Oradea sau Sibiu. A reieșit printre cele mai dorite branduri în oraș, în urma studiilor pe care le-am realizat.

De asemenea, vom avea o zonă dedicată entertainment-ului pentru cei mari și mici, unde HYPE by Kiddo va crea zone de joacă interactive și aventuri multi-senzoriale precum tobogane și trambuline, escaladă, camere imersive, simulatoare VR și multe altele.

RIVUS va fi cel mai complex proiect al nostru de până acum, iar zona de retail va include toate categoriile de branduri: beauty, sport, fashion, home&deco, entertainment, restaurante etc. De la magazine accesibile și branduri populare, până la buticuri de lux și branduri exclusiviste, RIVUS va intregra toate experiențele de shopping. Întregul concept este gândit în așa fel încât să oferă o experiență completă, existând zone dedicate, pe segmente precum beauty, gourmet, sport, al brandurilor high-end etc.

Rep.: Există interes din partea unor branduri de lux pentru piața clujeană? De ce până în prezent în centrele noastre comerciale nu au ajuns branduri de renume, care-și găsesc în schimb loc în centre comerciale din Europa de Vest, uneori chiar în orașe care nu au potențialul financiar al municipiului Cluj Napoca?

Oana Diaconescu: România este o piaţă emergentă pentru brandurile internaţionale de lux, mărcile exclusiviste prezente în România, puţine şi doar în Bucureşti, fiind, în cea mai mare pondere, magazine monobrand operate în sistem de franciză sau în formate multi-brand. Cel mai probabil, aşa cum s-a întâmplat în alte ţări din Europa Centrală şi de Est, în timp, în funcţie de succesul pe care îl vor avea în ţara noastră, acestea vor deschide şi propriile magazine, însă, de obicei, se orientează spre proiecte de lux, nu atât de mult în malluri.

Pe de altă parte, ne bucură faptul că am reușit să convingem, prin proiectele noastre din marile oraşe magnet în care suntem prezenți, conceptul lor și rezultatele obținute, o serie de branduri cu adresabilitate premium să ni se alăture, iar motivele sunt diverse: nivelul ridicat al veniturilor, cunoașterea standardelor de viață și a brandurilor valorizate în Occident, interesul pentru ultimele tendințe în aproape orice domeniu din retail, dar şi faptul că, după peste 20 de ani de retail modern, formatele pe care le oferim au evoluat din ce în ce mai mult şi există premisele unei dezvoltări comerciale care poate acomoda cerințele specifice ale acestor branduri internaționale.

În ultimii ani, în reţeaua IULIUS am avut mai multe inaugurări de magazine din gama premium. De exemplu, recent, în proiectul mixed-use Iulius Town Timişoara s-a deschis un magazin BOSS, după ce, cu un an înainte, acelaşi brand a inaugurat în Palas Iaşi prima locaţie din afara Capitalei. La fel și FURLA, care a deschis luna trecută primul magazin din afara Bucureștiului la Palas Iași, iar lista poate continua.

Selecția de branduri pentru RIVUS urmărește să ofere o experiență cât mai completă și calitativă, astfel că și aici vom aduce un segment de astfel de branduri high-end, iar aici vor fi premiere atât pentru țară, cât și pentru portofoliul nostru. Aceste brand-uri, ca de altfel și restul chiriașilor noștri, au propriile strategii de poziționare și politici de marketing, astfel încât vom rezerva publicului clujean surpriza descoperirii acestora în perioada următoare.

Rep: Cu ce noi perspective vine proiectul RIVUS pe partea de retail, ce aduce el în plus față de centrele comerciale/mall-urile pe care le cunoaștem deja?

Oana Diaconescu: RIVUS setează o serie de premiere și reunește sinergic multiple funcțiuni – retail, office, cultural, entertainment – în cel mai mare proiect de regenerare urbană din România, o investiție ce depășește jumătate de miliard de euro. Noua dezvoltare va reda orașului o parte a sa, căci este un proiect de reconversie a unei foste platforme industriale, prin care conferim recunoaștere, dar și recunoștință trecutului, continuând activitatea industrială în afara spațiului de locuit (în urma unei investiții de 7 milioane de euro), dar prin care creăm și viitorul, printr-un concept  sustenabil și rezilient.

Funcțiunile sunt, de asemenea, o reflecție a ceea ce comunitatea își dorește pentru oraș. Sunt rezultate și în urma unei campanii de dialog cu publicul clujean și nu mai puțin de 10.000 de oameni ne-au transmis opiniile lor, ceea ce relevă un grad foarte mare de implicare a comunității în acest proiect.

Conceptul este inspirat din identitatea orașului. De exemplu, va integra un centru de arte performative, primul într-un proiect de real estate, dar vom și prezerva și consolida două clădiri de patrimoniu industrial, păstrând identitatea locului.

De asemenea, suntem printre puținele companii de real estate din România care investesc în crearea de parcuri, nu doar simple spații verzi. Până în prezent, am investit peste 18 milioane de euro în peste 14 hectare de parcuri verzi în proiectele noastre, realizate cu vegetație matură, cu arbori cu înălțimi de până la 12-13 metri. Sunt spații foarte indrăgite de public, sunt adevărate ancore pentru proiectele noastre și sunt mult mai mult decât simple spații de recreere, ci huburi în care se întâlnește și se coagulează comunitatea. Și la Cluj avem deja peste 700 de arbori maturi, cu vârste de până la 60 de ani, care se află în prezent în proces de aclimatizare într-o pepinieră găzduită de USAMV, pregătiți pentru noul parc, unde vor fi și peste 100.000 de alte plante decorative. Zona verde va include și o grădină japoneză și se va întinde pe mai bine de 5 hectare.

Nu în ultimul rând, proiectul ține cont de întreaga strategie de dezvoltare a orașului și, în special, a zonei în care este amplasat, continuând proiecte demarate sau implementate ale administrației locale privind spațiile verzi și valorificarea Someșului, precum și cele de mobilitate publică (se reconfigurează infrastructura rutieră și pietonală, construiește un nou pod rutier și două noi pasarele pietonale peste Someș).   

Cu siguranță, pe zona de retail este un proiect reper, pornind de la cea mai mare suprafață de retail din România și ajungând până la noi funcțiuni, ce nu au mai fost abordate până acum într-un mix comercial sau într-un proiect mixed-use. Mari concepte-ancoră, designeri de fashion, destinații pentru familii, noi concepte de entertainment, noi magazine concept, modă sustenabilă, toate vor defini cea mai mare și mai nouă destinație de lifestyle din România.

Ca și celelalte proiecte ale companiei, RIVUS va însemna un „spațiu-destinație”, cu un mix complex work-play, în care valența recreativă a shopping-ului este pusă în valoare, dar în care, în același timp, publicul va avea acces la spații de leisure, culturale și educative, evenimente, într-un cuvânt, acces la experiențe.

Rep: Când este planificată inaugurarea RIVUS, când vor putea clujenii să facă shopping în acest nou centru comercial?

Oana Diaconescu: În prezent, suntem în faza de obținere a autorizației de construire. După ce lucrările vor începe, estimăm că vor dura aproximativ 3 ani până la inaugurarea proiectului. Așteptăm cu nerăbdare acest moment, la fel ca și și partenerii noștri, care lucrează deja la conceptele pentru locațiile pe care le vor deschide la RIVUS.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu