Închide

Contestă calitatea lucrărilor de la noua pista a Aeroportului. În replică, firma Construcții Napoca i-a intentat proces Consiliului Județean

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - iul. 22, 2018 0 933

Deși a fost pusă în funcțiune încă din toamna anului 2013, noua pistă a Aeroportului clujean de 2100 de metri nu are recepția încheiată. Comisia Consiliului Județean a demarat în această primăvară procedura de control care să valideze calitatea lucrărilor efectuate, atât la pistă, cât și la platorma de staționare a aeronavelor (APRON),  însă din pricina neconcordanțelor tehnice descoperite, a refuzat să închidă recepția. În consecință, reprezentanții Construcții Napoca – firma care a efectuat lucrările la ambele obiective – i-a intentat proces Consiliului Județean. Administrația județeană se apără arătând că există mai multe fisuri în dalele noii piste, care ar fi fost semnalate inclusiv de proiectanți dinainte ca pista să fie pusă în funcțiune, fisuri care ar putea provoca accidente catastrofale. Deși exista o recomandare fermă din partea proiectanțiolor pentru remedierea fisurilor, frima Construcții Napoca ar fi găsit de cuviință să mascheze erorile comandând o așa zisă expertiză care să arate că lucrările efectuate sunt de fapt în regulă. Administrația județeană arată că expertiza respectivă ar fi fost efectuată de niște experți neautorizați și că aceasta n-are nicio valoare.

Proiectul de investiție este încă sub ancheta DNA

Epopeea proiectului de investiție realizat la Aeroport nu se mai sfârșește. 50 de milioane de euro a costat pista de aterizare/decolare care s-a realizat doar în parte, respectiv 2100 de metri din cei 3500 metri prevăzuți în proiectul inițial, iar astăzi aflăm că administrația județeană refuză categoric  să-și însușească „calitatea” lucrărilor realizate de firma Construcții Napoca.  În toamna anului 2013, liderul Consiliului Județean de la vremea respectivă, liberalul Horea Uioreanu, anunța cu surle și trâmbițe (vezi Video jos), inaugurarea celei mai importante investiții realizate din bugetul Clujului. Câteva luni mai târziu, același Uioreanu era reținut de DNA (ulterior chiar condamnat la închisoare), pentru că a primit mită de la reprezentantul Construcții Napoca (omul de afaceri Ioan Bene), pentru a-i facilita lucrări conexe în cadrul proiectului pistei. În aceeași speță, directorul Aeroportului David Ciceo a fost și el trimis în judecată pentru o presupusă mită obținută tot de la omul de afaceri Ioan Bene. La rândul său, omul de afaceri Ioan Bene a fos și el condamnat (în lipsa sa, pentru că nici până în prezent nu a fost adus în țară pentru a-și ispăși condamnarea). Ancheta DNA, de altfel, nu este încă finalizată în privința modului în care s-a derulat această investiție din bani publici, lucru care însă nu a împiedicat conducerea Aeroportului să pună pista în funcțiune, chiar dacă administrația județeană (proprietar al Aeroportului) nu și-a asumat nici prima recepție a lucrărilor, cea efectuată în 2013. Cu atât mai puțin este dispus în prezent Consiliul Județean să închidă ochii la neregulile descoperite în cadrul acestui proiect de investiție, motiv pentru care disputa cu reprezentanții Construcții Napoca s-a mutat în instanță.

În prezent, administrația județeană face demersuri în vederea angajării unor experți autorizați, considerând că recomandările inițiale ale proiectantului, privind remedierea fisurilor din unele dale ale pistei, nu au fost respectate de firma Construcții Napoca, existând riscuri de accidente catastrofale. Vom reveni cu detalii pe marginea acestui subiect.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.