Închide

Constructorul viaductelor de la Nădășel și Topa Mică din Cluj, de pe Autostrada Transilvania, ar putea aduce marea surpriză pozitivă în acest an în construcția de autostrăzi, consideră asociația care monitorizează lucrările de mare infrastructură

Economie by Actual de Cluj - iul. 01, 2024 0 15834

Constructorul viaductelor de la Nădășel și Topa Mică din Cluj, de pe Autostrada Transilvania, ar putea aduce marea surpriză pozitivă în acest an în construcția de autostrăzi, consideră asociația care monitorizează lucrările de mare infrastructură din țară, Pro Infrastructura.

E vorba de constructorul turc Ozaltin, ale cărui lucrări de pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova, ”arată foarte bine” după cum arată asociația, ”încercând parcă să demonstreze că și turcii pot să se țină de angajamentele pe care și le-au asumat pe proiectele de infrastructură de transport din România”.
”Atât antreprenorul general Ozaltin, cât și subcontractorii lui, merită deja felicitați pentru că doar ceva catastrofal i-ar putea împiedica să-și respecte termenul contractual inițial, martie 2025 – curat, fără extensii de timp sau giumbușlucuri birocratice”, e concluzia asociației cu privire la stadiul lucrărilor la acest șantier. În plus, adaugă API, cu o accelerare puternică până în toamnă, ”mai ales pe partea de structuri, cu un management inteligent dar și cu puțin noroc”, au o șansă să producă marea surpriză și să inaugureze lotul în decembrie 2024.
”Nimic nu anunța această reușită a turcilor, ba dimpotrivă”, arată API: este primul lor proiect major în România, iar ”performanța” de pe DN6 din apropiere este de tristă amintire. ”Drept dovadă, noi nici nu i-am inclus în previziunile noastre rutiere din ianuarie pentru o posibilă deschidere în 2024, opinând că nu au nicio șansă”.
”Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece. Până la urmă e vorba de doar 17,7 kilometri de drum expres la câmpie care nici măcar nu sunt făcuți de la zero – șantierul e preluat după rezilierea provocată de falimentul Tirrena Scavi”, concluzionează asociația. ”Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică unde misiunea lor va fi una mult, mult mai grea, atât din punct de vedere birocratic cât și tehnic, sub presiunea termenului PNRR, 2026”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu