Închide

Consiliul Județean Cluj va emite autorizații de construire online. “E o revoluție administrativă în România”, arată șeful instituției

ActualitateAdministrațieTop NewsUrbanism by Luminiţa Silea - iun. 23, 2022 0 334

Autorizațiile de construire vor putea fi emise online de către Consiliul Județean (CJ) Cluj începând din luna iulie, pentru cei care depun dosarele complete. Este vorba despre a doua etapă a proiectului de digitalizare implementat în premieră națională la nivelul instituției. Deja CJ a anunțat că eliberează certificatele de urbanism în sistem online. Din iulie, atât certificatele de urbanism cât și autorizațiile de construire vor putea fi emise online în termen de zece zile, a anunțat președintele Alin Tișe, arătând că este vorba despre “o revoluție administrativă la nivel național”.

Digitalizarea serviciilor de urbanism din CJ Cluj se realizează în cadrul unui proiect realizat în parteneriat cu Banca Mondiala, Cluj Smart Teritory,    în valoare de peste 3,9 milioane lei din care fondurile nerambursabile sunt de peste 3,3 milioane lei. Aplicația care va aduce digitalizarea completă a acestor servicii este realizată de compania Life is Hard care a câștigat un concurs de soluții organizat de CJ Cluj în acest sens.

La finalul lunii mai, CJ Cluj a emis primul certificat de urbanism în format digital, smart. Acesta a fost emis în integralitate în sistem online și e valid din punct de vedere juridic, transmite CJ. Deja s-a ajuns la 29 de astfel certificate emise, a spus președintele instituției, Alin Tișe, în cadrul unei conferințe de presă.

El a anunțat că din luna iulie se vor putea elibera și autorizațiile de construire în sistem online pentru cei care vor solicita acest lucru și vor depune documentațiile complete. Atât pentru certificate cât și pentru autorizații, termenul de eliberare va fi de 10 zile. “Cererile se vor depune online, la un singur ghișeu, împreună cu documentația aferentă, urmând ca noi să emitem, la fel ca certificatele de urbanism, autorizația de construire în 10 zile lucrătoare. Cetățeanul trebuie să își facă un cont, să aibă un card bancar, ca să poată să plătească online, iar beneficiarul sau arhitectul trebuie să depună documentația în format electronic”, a explicat Tișe, arătând că este vorba despre o revoluție administrativă.

Aceasta este a doua etapă a proiectului de digitalizare a serviciilor de urbanism din cadrul proiectului amintit. Într-o a treia etapă urmează ca prin intermediul CJ Cluj să se poată obține și avizele de la toate instituțiile care stau la baza autorizațiilor de construire, tot în sistem online. Această etapă implică realizarea unui atlas teritorial care va conține toate documentațiile de urbanism și autorizațiile din Județ. Într-o a patra sunt vizate și recepțiile și certificatele de atestare a construcțiilor.

Sistemul online se aplică în 60 din cele 75 de comune clujene care nu au specialiști și pentru care CJ Cluj exercită funcția de autoritate de urbanism, în baza unor parteneriate. “Celelalte Primării trebuie să își implementeze astfel de sisteme dacă doresc”, a mai spus oficialul CJ Cluj.

“Ne dorim o digitalizare completă. Angajații Consiliului județean vor putea opera cu 25% mai multe certificate pe zi. Odată cu implementarea totală a digitalizării, termenele se vor scurta, iar performanța administrativă va crește”, a mai spus Tișe.

Adresa Gisului unic unde se pot solicita certificate și autorizații online este următoarea: https://public.cluj.archi

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare