Închide

Consilierii PSD: Ciceo, demisia. Expertiză tehnică și audit de la Curtea de Conturi pentru deblocarea situației de la aeroport

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iul. 21, 2014 1 325

Forul județean va sprijini în continuare aeroportul, dar nu va mai merge pe bună cedință la alocarea fondurilor. Consilierii județeni PSD susțin că situația de la aeroport se va aduce în legalitate, după ce conducerea aeroportului va pune pe masă toate informațiile legate de datorii, schimbarea modalității de plată a lucrărilor de la pistă și a actelor adiționale încheiate în cadrul contractului de execuție a acesteia. În ciuda protestelor și presiunilor care se fac din partea conducerii aeroportului. Concret, directroul aeroportului ar trebui să demioneze din Consiliul de Administație și din fruntea acestuia, consiliul să-și intre în atribuțiie și să facă lumină.

Consilierul județean Remus Lăpușan a declarat că aeroportul a fost sprijinit de județ cu peste 50 de milioane de euro, doar în ultimii trei ani pentru diferitele proiecte de dezvoltare. Însă, în ciuda protestelor și a manipulărilor care consideră că se fac în această perioadă, forul județean nu va mai da bani decât după ce se va face lumină în cazul datoriilor pe care aeroportul le are. Până atunci nu se dă acordul pentru a se împrumuta cei 50 de milioane de lei, a mai spus Lăpușan.

 

Ca să se facă lumină, Consiliul de Administrație al Aeroportului trebuie să se activeze, însă făra ca directorul David Ciceo sa îl conducă sau să facă parte din acesta. „Ar trebui să demisioneze din fruntea și din cadrul Consiliul de Administrație pentru că altfel, fiind și director al aeroportului, Consiliul de Administrație nu poate lucra independent, ca responsasabili direcția asupra activității de la aeroport”, a menționat Lăpușan.

Consilierul județean a precizat că a cerut împreună cu colegii din comisia de buget finanațe un audit de la Curetea de Conturi la aeroport care să clarifice situația. Mai mult, el spune că în prezent este nevoie și de o expertiză tehnică privind pista executată, care să spună exact ce s-a făcut, ce trebuia să se facă, ce s-a plătit sau ce trebuie să se mai plătească „Am aflat că în cazul pistei s-au încheiat 26 de acte adiționale. O parte din acestea s-au făcut în mandatul președintelui Tișe care ar trebui să precizeze public de ce a încheiat și câte acte adiționale a încheiat”, a mai spus Lăpușan.

Conducerea aeroportului și Consiliul de Administrație va fi chemat la Consiliul Județean pentru a oferi lămuri, cu date și cifre, înaintea ședinței ordinare din 31 iulie. „Trebuie să ne răspundă în principal la trei întrebări. Nici vicepreședintele Ioan Oleleu nu a primit toate răspunsurile”, a mai adăugat Lăpușan.

Răspunsurile care vor debloca situația aeroportului

Care sunt datoriile aeroportului, defalcate pe categorii de lucrări, societăți și contractele care au stat la baza execuțieil lucrărilor?

Care sunt motivele și cine a aprobat încheierea fiecăror din cele 26 de acte adiționale la constactul pentru amenajarea pistei?

Cine și de ce a modificat prevederile inițiale a contractului pentru pistă legate de plata după trei ani de la recepția lucrărilor a valorii acestora.

Din Consiliul de Administrație al Aeroportului fac parte, pe lângă directorul David Ciceo și Biro Attila Bela, Vladimir Mătușan, Vasile Nemeș, Radu Rațiu și Ioan Pop.

 

Un comentariu

  1. este foarte simplu raspunsul la aceste reacti teama de investigatiile dna teama cei sperie acuma pe multi care au participat la elaborarea acestor contracte si punerea lor in aplicare teama de ce se va descoperi daca se sapa mai adinc

Lasa un raspuns pentru bebe

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.