Închide

Comisia Europeană aprobă 131 milioane de euro pentru infrastructura din Cluj; unde merg banii

Administrație by Actual de Cluj - iul. 27, 2015 0 388

131 milioane de euro pentru investițiile în infrastructura din Cluj: Comisia Europeană a avizat Masterul Planul General de Transport al României, unde sunt prevăzute lucrări de zeci de milioane de euro pentru aeroportul din Cluj.

E vorba mai exact de varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu şi lung, document prin intermediul căruia judeţului Cluj, respectiv Aeroportului Internaţional “Avram Iancu” Cluj i s-au aprobat lucrări de investiţii în infrastructura aeroportuară – reabilitare suprafeţe de mişcare, terminal pasageri şi terminal cargo nou, în valoare totală de 131 de milioane euro, fără TVA. Până în 2020 urmează să fie stabilită exact destinația banilor și graficul de lucrări. Deocamdată, banii au fost alocați pentru realizarea terminalului cargo nou, a căii de rulare cargo, pentru extinderea platformei de cargo, a pistei terminal pasageri precum şi a dotării cu echipamente de siguranţă.

Iată lista completă de investiții, conform Consiliului Județean Cluj:
Realizare terminal cargo nou, valoare estimată fără tva 6 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020;
Extindere platformă cargo nou, valoare estimată fără tva 18,74 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020;
Realizare cale de rulare terminal cargo, valoare estimată fără tva 6,4 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020
Extindere pistă terminal de pasageri existent, valoare estimată fără tva 11,7 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020
Extindere cale de rulare pasageri, valoare estimată fără tva 20 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020;
Extindere platformă staţionare terminal pasageri existent, valoare estimată fără tva 8,96 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020;
Modernizare terminal pasageri existent şi extinderea acestuia 2000 (2170 modernizare), valoare estimată fără tva 4,17 milioane euro, perioadă de implementare 2020 – 2030;
Realizare terminal pasageri nou, valoare estimată fără tva 52 milioane euro, perioadă de implementare 2020 – 2030;
Dotare cu echipament de siguranţă, valoare estimată fără tva 3,173 milioane euro, perioadă de implementare 2014 – 2020.

Sunt și vești proaste, însă: în noul master-plan lungimea maximă a pistei e de 2.500 metri, nu 3.500 așa cum vor autoritățile județene. În plus, o veste proastă vine și pentru telenovela sistemului de transport intermodal care leagă aeroportul de calea ferată: aici au fost aprobate investiții doar pentru sistemul de cargo CFR și cel rutier, în valoare de 34,5 milioane de euro. Cu acești bani ar urma să fie amenajate o platformă betonată şi spaţiu de depozitare în valoare totală 18 milioane euro, căi de acces rutiere în lungime de 5 kilometri și în valoare de 2,5 milioane euro, căi de acces feroviare (4 km) – valoare totală  6 milioane euro, reţea de apă canalizare (5 km) – valoare totală un milion euro, o staţie de curent electric cu capacitate de 20 MW/h în  valoare totală de trei milioane euro și o conexiune platformă la reţelele de utilităţi exterioare platformei în valoare totală de 3,75 milioane euro. Fără bani, deci, pentru accesul pietonal – căci planul sistemului intermodal prevedea o pasarelă de lungimi considerabile pentru accesul călătorilor cu trenul la terminalele aeroportului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu