Închide

Clujul, promovat în America de Ministerul Turismului

Actualitate by Actual de Cluj - oct. 21, 2024 0 82

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a desfășurat în perioada 13-19 octombrie a.c., în colaborare cu Turkish Airlines, o vizită de informare pentru un număr de companii de turism din Statele Unite ale Americii (SUA). Inițiativa a avut ca scop promovarea României pe piața americană, printr-un tur intensiv axat pe explorarea unora dintre cele mai atractive obiective și destinații turistice din țară.

Traseul a pornit din Transilvania și a inclus obiective turistice pe care ministerul le consideră ”de excepție”, precum Salina Turda, cetatea Alba Carolina și Castelul Corvinilor, ”care evidențiază atât istoria, cât și frumusețea naturală a regiunii”. De asemenea, a fost promovat turismul balnear de tradiție milenară, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanții au explorat ruinele băilor romane de la Germisara și cascada Clocota. Orașele Cluj-Napoca, Sibiu și București au fost prezentate în calitate de destinații culturale, în timp ce castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul.

MEAT își propune să consolideze poziția României ca destinație de interes pentru această piață, în contextul unei creșteri globale a turismului post-pandemie. Un număr de 98,46 milioane de rezidenți americani au călătorit în afara granițelor SUA în 2023, dintre care 9,3 milioane au ales destinații europene. România a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști americani, de peste un sfert, ajungând la 218.000 de vizitatori în 2023, față de 173.000 în 2022, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Totodată, în primele șase luni ale acestui an, SUA s-a clasat pe locul patru în topul țărilor sursă pentru turismul românesc, devansând piețe tradiționale precum Franța și Spania.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu