Închide

Cluj, cele mai bune rezultate la simularea examenului de evaluare din țară, după București

Educaţie by Actual de Cluj - apr. 19, 2021 0 70

Clujul e județul din țară cu cele mai bune rezultate la simularea examenului de evaluare națională, în acest an, după București, arată datele Ministerului Educației Naționale.

Rezultatele au fost comunicate vineri iar din centralizarea acestora rezultă că cele mai bune rezultate au fost obținute în municipiul București, unde au obținut note de promovare un procent de 82% dintre cei care au susținut simularea, urmat de Cluj, cu  77,6%, Argeș cu 71,5% și Brăila cu 71,3%.

Probele au fost susținute între 29 și 31 martie.

La Cluj peste patru mii de elevi au susținu această simulare iar rata de promovare este de peste trei sferturi – mai exact 4.079 elevi au susținut acest examen simulat, dintre care 77% au obținut cel puțin nota 5, minimul pentru promovare. Procentul este cu aproape 13% mai mare decât cel de anul trecut. Simularea examenului a fost organizată în 133 de școli din Cluj, dintre care 42 în Cluj-Napoca. ”În conformitate cu prevederile procedurii privind organizarea și desfășurarea simulării probelor scrise ale examenului de Evaluare Națională, rezultatele nu sunt publice, nu pot fi contestate și au fost comunicate direct elevilor la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de proveniență”, arată Inspectoratul Școlar General. ”Aceste rezultate urmează să fie analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral din fiecare unitate de învățământ preuniversitar, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”.

”Acești elevi au studiat, începând cu clasa a V-a, după curricule noi și vor susține examenul după o programă nouă și cu subiecte într-un format inedit”, arată inspectorul școlar general Marinela Marc. ”Cu atât mai mult, în acest an școlar dificil, în care, în funcție de rata incidenței cazurilor de îmbolnăvire de pe raza localităților, foarte puțini elevi din clasa a VIII-a au participat la activități de învățare față în față, consider că este important pentru ei că, înainte de susținerea primului examen important din viața lor de elevi, au avut posibilitatea să participe la o evaluare standardizată”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu