Cluj, 1928 – O fotografie de colecție
EducaţieIstorieRecomandarea redacției by Catalin Suciu - aug. 03, 2015 1 1942

În vara anului 1928, în Cluj a oprit pentru un popas mai puțin obișnuit, un francez ceva mai excentric, cocoțat într-o mașină trăznet. Una care -a stârnit admirația vremii.
Modelul Dion-Bouton 1899, condus de însuși Goerge Bouton, unul dintre întemeietorii companiei Dion-Bouton, a ajuns în orașul de pe Someș, într-un tur european e mare anvergură. Fotografii vremii n-au ratat marele eveniment.
Pentru necunoscători, marca Dion-Bouton e exclusivistă și ăn ziua de azi. Modelele sunt foarte rare si, la vremea lor, au revoluționat piața auto de pe continent. În urmă cu câțiva ani un automobil din 1884 al producatorului francez s-a vândut la licitație la prețul de 3.520.000 de dolari, ajungând în colecția unui
american din California.
Cuplul Dion-Bouton (Jules de Dion, respectiv George Bouton) a primul constructor de masini care a luat în calcul numărul de rotații pe minut ca factor de creștere a puterii motoarelor. În 1903, cei doi francezi au produs un motor de doi cilindri verticali raciti cu apa ce a atins o turație de 2.000 de rotații pe minut, în timp ce Benz (viitorul Mercedes) a ajuns doar la jumătate la vremea respectivă.
La începutul secolului 20 compania Dion-Bouton a fost cel mai mare producător de automobile din lume. De menționat, fiecare exemplar era construit manual.
Foto original: Romania in negru pe alb – photo
Coloratură realizată de Dragoș Andreescu, Istorie în Culori
in locul lupoaicei avem o parcare