Închide

Ce soluții de trafic și transport sunt prevăzute pentru Spitalul Regional de Urgență

AdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - Mai 15, 2018 0 1234

În cadrul ședinței care a reunit comisiile de urbanism de la nivelul Primăriei Cluj Napoca și de la nivelul Consiliului Județean, a fost prezentată o primă variantă a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) care vizează realizarea Spitalului Regional de Urgență, în comuna Florești pe terenul din incinta Unității Militare. Arhitectul județului, Claudiu Salanță, a precizat că documentația ar urma să fie transferată consultantului Ministerului Sănătății – care gestionează proiectul Spitalului Regional – după ce va fi trecută prin toate etapele de avizare. În cadrul acestui PUZ sunt prevăzute soluții atât pentru acces-ul la spital și conexiuni cu municipiul, cât și variante pentru transportul în comun care să degreveze traficul rutier.  Arhitectul  Claudiu Salanță a explicat că au fost rezervate mai multe zone verzi, terenuri care sunt disponibile în prezent , dar a admis că din păcate întreaga zonă e supraaglomerată de clădiri, motiv pentru care posibilitățile pentru lărgirea căilor de acces prevăzute în proiect sunt destul de reduse.  „În zona stațiunii USAMV  (pe traseul centurii Floreștiului, aflată în construcție – n.red.) erau prevăzute două căi de acces, acum doar una mai poate fi realizată, pentru că cealaltă are construcții pe ea. În procesul de dezvoltare a zonei care va lega municipiul de Florești, am încercat să rezervăm terenurile libere verzi care mai sunt diponibile, în zonele Colina, Muzeul Apei, Faget și Stațiunea Pomicola aflată în custodia USAMV, plus înca o zonă de padure chiar lângă amplasamntul Centurii”, a precizat Salanță.

În contextul Clujului Metropolitan se impune de asemenea crearea unei legături facile între Autostradă și Spital, între Spital și Aeroport, a mai spus arhitectul, iar soluția stă în Centura de Sud,  care prin zona Colina și Bucium va fi legată de municipiu”.

Soluții de transport

Ca variante de acces la Spitalul Regional s-au concretizat trei accese principale, primul din DN1 (Str. Avram Iancu), al doilea de pe latura estică printr-un drum median nou, iar al treilea din strada Răzoare (prin Centura de Sud a Floreștiului). PUZ-ul prezentat de arhitect prevede o conexiune din strada Răzoare cu DN1 și cu municipiul Cluj Napoca, prin Valea Gârbăului. „Cea mai problematică zonă este Intersecția de la Metro. În această zonă propunem realizarea unei girații, fie o girație suspendată, și aceasta ar fi o premieră pentru Cluj, fie o girație prin care să suspendăm DN1 printr-un pod”, a precizat arhitectul șef al județului. Pe partea de trafic nu se poate construi decât pe soluțiile existente, a mai adăugat arhitectul: „ Pornind de la infrastructura rutieră existentă, cu doua benzi pe sens plus acostamente, și ajungem la următoarea propunere: păstrăm cele două benzi, dar transformăm o banda pentru transportul în comun, plus pistă de biciclete. În zona spitalului se poate suplimenta cu doua benzi, pentru că ne permite suprafața, și se pot introduce două, trei troleibuze care să preia persoanele din zona spitalului. În ansamblu soluția este pentru benzi suplimentare dedicate autobuzelor, bicicletelor și pietonilor”. Va fi nevoie de stații în  zona Spitalului și de mai multe mijloace de transport în comun, având în vedere că aceasta va fi ocupată poate și de un centru comercial care să deservească spitalul, și cu alte spații/imobile cu funcțiuni medicale care de asemenea vor aglomera zona. Numai în Spitalul Regional ar urma să lucreze în jur de 3000 de persoane, a arătat arhitectul. Extinderea liniei de tramvai Cluj-Florești rămâne o soluție de perspectivă, a mai anuțat arhitectul județului. „După finalizarea Centurii de Sud a Floreștiului și a Centurii Metropolitane, propunerea ca tramvaiul să ajungă până la Florești este mai mult decât viabilă. Arhitectul Radu Spânu, care lucrează la Planul Urbanistic General al Floreștiului a apreciat că nu există spațiu pentru aducerea tramvaiului în Florești. „Nu avem pe unde să băgăm tramvaiul în Florești. Cred că autobuzele electrice ar fi o soluție care să nu conducă la blocarea traficului în zonă”, a spus Spânu.  Primarul Clujului, Emil Boc, a intervenit explicând că nici nu se poate pune problema ca linia de tramvai să fie prelungită acum, dar că după 2024, după ce se va realiza și centura Metropolitană a Clujului, această soluție va putea fi aplicată fără probleme. Arhitectul Salanță a atras atenția că propunerea extinderii liniei de tramvai este foarte veche și are justificare.  „Tramvaiul se poate realiza pe o singură bandă. Există această posibilitate, spațiul ar permite, si ar rămâne câte o bandă pe sens pentru trafic”.

Reamintim că firma germană Jaspers a fost selectată de Ministerul Sănătății pentru a gestiona proiectul Spitalului Regional de Urgență. Consiliul Județean a realizat un nou PUZ pentru a veni în întâmpinarea acestei investiții, preconizată a demara anul viitor.

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu