Ce măsuri s-au stabilit în Consiliul Local pentru a fi impuse în preajma școlilor, după accidentul grav în care un elev a fost lovit de o mașină pe o stradă din centrul Clujului
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 12, 2025 1 383
Soluții de calmare a traficului în jurul școlilor, de la bumpere, treceri de pietoni supraînălțate, până la stâlpișori pe trotuare sau atenționări care arată viteza de circulație. Acestea au fost propuneri venite de la consilierii USR pentru a preveni situațiile în care șoferii care nu respectă viteza legală ajung să facă accidente grave, cum a fost cel din centrul Clujului, de pe strada Avram Iancu, în care un elev a fost acroșat pe trotuar de un șofer care nu a adaptat viteza condițiilor de trafic și a pierdut controlul mașinii. O parte dintre ele, a arătat primarul Emil Boc, au fost deja dezbătute în Comisia de Circulație și urmează să fie implementate în Cluj-Napoca, în zonele aglomerate unde sunt școli.
„Pe lângă montarea de stâlpișori și garduri, aș mai vrea să amintesc de înălțare și supraînălțare trecerilor de pietoni, de aplicare a unor șicane și bumpere care să calmeze traficul. Trebuie să ținem cont și de aceste măsuri fizice care trebuie luate, pentru că, în primul rând, părinții vor să își știe copiii în siguranță când vin sau ies de la școală”, au arătat consilierii USR. „Pentru a avea trasee sigure către școală, am cerut limitarea vitezei la 30 km/h, cel puțin în zona școlilor, dar și instalarea de radare fixe și sisteme video pentru sancționarea celor care depășesc viteza. La ședința de Consiliu Local am mai solicitat realizarea de trasee sigure pentru elevi, marcate clar și protejate prin infrastructură dedicată (trotuare sigure, stâlpișori, garduri de protecție, treceri de pietoni înălțate), dar și asigurarea vizibilității semnelor de circulație”, a explicat consilierul local Alexandra Oană.
„Am primit confirmarea că legislația permite instalarea radarelor fixe și folosirea camerelor video deja existente, în baza Ordinului nr. 99/2025, ceea ce oferă cadrul legal pentru aplicarea măsurilor cerute. Am adus subiectul în ședința de Consiliu Local, am avut sprijinul mai multor colegi din toate formațiunile politice și am obținut acordul ca fiecare partid să aibă un reprezentant în grupul de lucru al primăriei care va gestiona acest proiect. În toate țările civilizate se reduce viteza mașinilor în zonele frecventate de copii. Cu reguli sau cu infrastructură”, a spus și consilierul local Adriana Cristian, care a solicitat și instalarea de mesaje care atenționează participanții la trafic cu privire la viteza pe care o au, pe arterele unde există școli.
De cealaltă parte, primarul Emil Boc a arătat că multe dintre măsuri au fost deja discutate în Comisia de Circulație și că vor fi bugetate și aplicate. În ceea ce privește radarele, există condiționalități și tehnicalități care mai trebuie rezolvate înaintea aplicării.
„Fiecare ne gândim ce să facem să prevenim. Prima decizie a fost de a impune la școlile mari, la bulevardele mari, să punem garduri de protecție pe o distanță pe care o considerați și e stabilită de lege. Am validat și supraînălțarea trecerilor în Comisia de Circulație”, a spus primarul Emil Boc.
El a mai completat că susține instalarea de mesaje în care participanții sunt atenționați asupra vitezei pe care o au pe artere critice din oraș, după ce Tarcea l-a informat că există asemenea semnalizări pe drumul DN 1F din comuna Baciu.
Deocamdată, primarul Emil Boc nu a fixat un orizont de timp în care proiectul traseelor sigure de la școli va fi implementat, care vor fi străzile unde vor fi impuse aceste trasee, dar și ce impact bugetar va avea.
Săptămâna trecută, un părinte semnala că elevii merg printre mașini pe Aleea Borsec, principala rută de acces a copiilor care merg spre Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” și că oricând se pot produce tragedii. Acesta a postat și o serie de imagini.
Vezi și:







Maxima ipocrizie!
Imi pare nespus de rau pentru copilul accidentat si ma revolta atitudinea populista oribila a primarului!
De ani de zile depunem cereri pentru a limita traficul de mare tonaj pe strada Colonia Sopor – unde NU exista infrastructura (nu sunt trotuare si e doar un singur sens de mers)- pentru a proteja copiii care merg spre scoala!
Politia rutiera ne-a ajutat, a fost instalat un indicator de limitare, dar Primaria elibereaza in continuare permise de circulatie camioanelor, in dispretul regulilor. La ultima solicitare- depusa in iunie 2024!- nici macar nu am primit raspuns de la cel care invoca cele 30 de zile legale…