Închide

Când se va putea circula, pe autostradă, de la Cluj la Târgu Mureş?

DezvoltareEconomieTop News by Kristina Reştea - feb. 12, 2018 0 5409

Avem „șanse bune” ca, în sfârșit, spre finalul anului viitor, să se poată circula pe autostradă între două mari orașe ale țării: Cluj-Napoca și Târgu Mureș, consideră cei de la Asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează şantierele de autostrăzi din ţară. Adică la 15 ani de la semnarea contractului cu americanii de la Bechtel pentru Autostrada Transilvania, între timp reziliat.

Pro Infrastructura publică prima filmare aeriană din zona Luduș-Chețani, la vest de Bogata, adică la granița dintre loturile Iernut-Chețani (Astaldi-Max Boegl, 17,9 km) și Chețani-Câmpia Turzii (Straco, 15,691 km), parte din Autostrada Transilvania. Cadrele aeriene surprind un segment de aproximativ 3,7 km pornind de la un punct din sudul orașului Luduș, continuând spre vest.

 


Structurile importante de pe acest tronson sunt: pasaj DJ107G peste A3 (min 01:02), pasaj A3 peste DC95 (min 01:55), pod A3 peste Mureș și cale ferată (min 02:50-03:30). De la începutul filmării și până la minutul 03:57 lucrările sunt executate de asocierea Astaldi-Max Boegl. Din acest loc începe lotul construit de Straco. Exact în această porțiune (și până la finalul înregistrării) avem nodul Chețani/Luduș care va conecta Autostrada A3 de DN15.

 

 

Ce au constat observatorii?

„Chiar dacă avansul în teren nu este impresionant, totuși trebuie apreciat pentru că această zonă a primit autorizație de construire abia la mijlocul lunii noiembrie 2017. Pentru 3 luni de muncă (punând la socoteală că este iarnă), progresul este foarte bun și ne dă speranțe că vom putea circula pe aceste două loturi în perioada octombrie-noiembrie 2019 dacă se vor rezolva problemele birocratice la timp. De fapt, odată cu inaugurarea loturilor Astaldi și Straco, vom putea circula fără întrerupere pe 108,537 km din Autostrada Transilvania între Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și Ungheni (Aeroport Târgu Mureș)”, menţionează reprezentanţii asociaţiei.

 

Câteva imagini de pe A3, publicate de Pro Infrastructura

 

Bucăţică cu bucăţică

Tirrena Scavi, constructorul bucăţii de autostradă de 766 metri care va conecta „lotul-muzeu” Gilău-Nădășelu de restul Autostrăzii A3 până la Câmpia Turzii, a început să mărească mobilizarea după ce a primit amplasamentul la Canalul Someșul Mic, mai precizează asociaţia care monitorizează şantierul. Mai precis, acum se forează piloții pentru cele 4 pile amplasate în pereul canalului. „După ce toate cele 14 pile vor fi gata, se va începe montarea grinzilor (care sunt deja fabricate de Bechtel în urmă cu mulți ani și sunt depozitate chiar în șantier). Canalul va fi închis aproximativ 6 luni de zile. Așadar, dacă nu o să avem surprize neplăcute (birocratice sau tehnice), acest proiect va fi gata în luna septembrie 2018″, estimează cei de la Pro Infrastructura.

 

Foto Pro Infrastructura

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.