Închide

LIVE TEXT Tot ce trebuie să știi despre #untold2016: Când mergi la Untold în 2016, cât costă primele 5000 de abonamente, cine e investitorul privat care asigură banii

ActualitateTop News by Mihai Prodan - oct. 21, 2015 1 1018

A doua ediție a festivalului de muzică electronică Untold, ce la prima sa ediție din acest an a adus zeci de mii de tineri la concertele sale, a fost anunțată astăzi într-o conferință de presă, pe care actualdecluj.ro o transmite live text:

Bogdan Buta, general manager:

am fost nominalizați la categoria Best Major Festival în 2015, cu trafic de peste 240.000 persoane, dintre care sub 25% au fost clujeni. Ca impact financiar, am făcut niște calcule și aproximăm că rulajul total legat de festivalul Untold a fost de aproximativ 23 milioane de euro. cât au cheltuit clujenii – 2 milioane de euro clujenii, cei din afară 18 milioane de euro. Partenerii, cu ce au cheltuit la nivel de promovare și implementare, sunt 3 milioane de euro. Institutul Național de Statistică a confirmat momentan că în iulie numărul turiștilor a crescut cu peste 27%, considerăm că în mare parte datorită nouă, ținând cont că în timpul festivalului pe o rază de 45 km de Cluj-Napoca toate unitățile de cazare au fost ocupate.
Mall-urile au transmis că în timpul festivalului traficul a crescut cu 40%, comparabil cu traficul dîn perioada sărbătorilor de iarnă. Vom face un studiu de impact cu KPMG, mult mai complex.

Ce ne bucură cel mai tare a fost reacția publicului. Am primit ca feedback că am reușit să le oferim cea mai intensă experiență din viața lor.

Armin van Buuren și-a prelungit setul cu o oră și jumătate, Dimitri Vegas și Like Mike au rămas două zile la Cluj – și doar să țină avionul parcat aici i-a costat 20.000 de euro. Artiștii au vorbit despre festival pe canalele social media și la evenimentele de specialitate. Deja am primit solicitări, artiștii ne propun să vină anul viitor la Untold.

Bogdan Rădulescu, executive manager:

la prima ediție am avut peste 30 de companii alături de noi: Ursus, Banca Transilvania, JTI, Google, DIgi Mobil, Coca Cola sunt o parte dintre ei. Google face anual o selecție de cinci evenimente majore din Europa, iar în această regiune Untold e opțiunea principală.

Adrian Chereji, marketing & communication director:

Festivalul a reușit să creeze multă vâlvă, în sens pozitiv. Suntem mândri să putem spune că festivalul a ajutat în creșterea notorietății orașului Cluj-Napoca – strict la impactul pe care am reușit să-l creem prin campaniile derulate. Aș începe cu o serie de personaje provenite din basmul românesc, care ne-au permis oarecum să prezentăm o față creativă și jucăușă a României, i-am ajutat pe străini să descopere și alte personaje decât Dracula. Comunicarea din perioada festivalului a mers pe două direcții: în offline și online. Rezultatele în online au fost excepționale.

Pe Facebook am avut un reach de 4,7 milioane de persoane, punctul maximal, care reprezintă pentru noi un element pe care sperăm ca anul viitor să-l depășim, a fost 7 milioane de persoane reach în festival, în condițiile în care în România sunt 8 milioane de utilizatori de Facebook.

Campania Bac de nota 10 – toți cei cu nota 10 au avut acces gratuit la festival, au fost 60. Pe lângă  această campanie am avut-o și pe cea care a creat cel mai mare impact pentru festival, Pay with Blood, care a reușit să ducă festivalul și numele orașului dincolo de granițele țării.

Campania Pay with Blood e o campanie foarte apreciată și de profesioniștii din comunicare. Vă spun cu mândrie că săptămâna trecută, vineri, la Portoroz, a avut loc un festival de comunicare, Golden Drum, iar de la acest festival, nominalizat la 5 categorii, campania Pay with Blood și Untold s-a întors cu două premii Silver Drum. E prima recunoaștere internațională a unui festival din România.

Ne-am bucura să aducem la Cluj titlul de Best European Festival, dar pentru prima ediție ar fi o mândrie să aducem măcar titlul de Best New Festival, e un titlu pe care-l poți primi o singură dată, la prima ediție, iar acesta e momentul nostru.

Bogdan Buta:

După încheierea festivalului preocuparea principală a fost să găsim soluții ca să continuăm acest eveniment. Au fost diverse îngrijorări legate de faptul că anul viitor Clujul nu mai e capitală europeană a tineretului, pot aduce asigurări că din acest punct de vedere, dincolo de echipa actuală și cei implicați în acest an în organizarea evenimentului, din acest moment se alătură și un investitor privat, Sorin Gadola. Familia Gadola poate aduce bonitate considerabilă și un plus de valoare în relația cu toate părțile implicate în viitor.

La nivelul EDM artiștii vor fi cel puțin la același nivel ca la prima ediție. Discutăm de artiști din topul mondial al DJ-ilor, vrem îmbunătățiri și la celelalte categorii – artiști live, house, drum and bass și hip hop, să fie și pe scenele secundare activitate importantă, în paralel cu scena de la stadion.

Untold 2016 va avea loc în perioada 4-7 august.

Constantin Covaliu, project manager:

În urmă cu o lună am lansat preînscrierea pentru bilete, cu o ofertă specială pe care o lansăm vineri 23 octombrie la ora 18: primele 5000 de abonamente la prețul de 220 de lei plus taxe, doar pentru cei preînregistrați pe site. Probabil se vor vinde foarte repede. Toți cei înscriși pe site vor primi vineri un link pe mail, cu care vor putea cumpăra abonamentele.

Bogdan Buta:

Astăzi publicăm after movie-ul oficial al Untold Festival.

Cam toți cei care au fost anul acesta își doresc să vină și anul viitor – David Guetta, Armin van Buuren, Dimitri Vegas și Like Mike, ATB. majoritatea artiștilor vor să vină și anul viitor.
Bugetul pe anul viitor e similar cu cel din acest an, cu o creștere de 10%, spre 5 milioane de euro. Sorin Gadola va asigura e un aport de siguranță, practic evenimentul se autosusține. Sunt bani cu care dacă anul viitor municipalitatea nu dă bani, să putem plăti avansurile pentru artiști, ca să-i putem anunța. Am colaborat și la prima ediție.

De ce sunt mai scumpe abonamentele față de 2015: așa e sustenabil și corect, cu atât mai mult cu cât nu știm în ce măsură va exista și o susținere din zona publică.

Dacă va fi mutat festivalul în 2016:

Adrian Chereji: considerăm că e o zonă care trebuie în continuare pusă în valoare. Nu cred că ar trebui mutat, cu atât mia mult cu cât asta a fost poziționarea, celelalte festivaluri se întâmplă în afara orașului.
Fiecare festival are ceva specific. Noi eram singurii care încercam să animăm un oraș întreg, și reacțiile au fost surprinzător de bune. Au fost clujeni care și-au închiriat cu până la 1000 de euro apartamentele.

Bogdan Buta:

Pentru 2016 organizatori vor fi federația Share și SC Untold SRL, unde asociați sunt Sorin Gadola 51% și Bogdan Buta 49%. Încă de anul trecut se știa că există ownership=ul festivalului ca propunere din partea mea. Federația Share a fost delegată și împuternicită de municipalitate să gestioneze programul Capitalei și am hotărât ca pentru acest an festivalul să fie organizat în integralitate de federația Share. Dar învățând din ce s-a întâmplat și ținând cont că sunt foarte multe necunoscute, nu știm dacă va mai exista susținere din partea autorităților publice, a fost nevoie să extindem colaborarea. La fel ca orice alt eveniment mare din lume, un festival se organizează ca o colaborare între entități comerciale și ONG-uri. Untold va fi co-organizat de Share și Untold SRL. Conceptul evenimentului e gestionat de noi, drepturile de autor pe festival sunt ale mele, pe persoană fizică.

Un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.