Boc spune că are acceptul Premierului pentru ca metroul de la Cluj să fie susținut pentru finanțare din bani europeni
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iun. 16, 2020 0 835
Primarul Emil Boc a anunțat în cadrul unei dezbateri cu mediul de afaceri că a negociat cu premierul Ludovic Orban și cu Ministrul Transporturilor Lucian Bode sau cu Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș pentru ca metroul din Cluj să fie susținut pe lista de investiții la nivel național și aibă și proiectul Clujului acces la linia de finanțare din bani europeni, nu doar metroul din București.
„Avem și un mesaj clar din partea Uniunii Europene care va sprijini tot ce înseamnă green resilience, dimensiune verde nepoluantă și digitală, însă nu doar IT, toate sferele, de la restaurante la bănci, de la salubritate la cultură. Vom avea sprijin european pentru metrou, tren metropolitan, autobuze verzi, forme de mobilitate alternativă”, a semnalat primarul Boc în cadrul dezbaterii.
Primarul Boc a ținut să spună că deja a negociat cu premierul Ludovic Orban, cu Ministrul Transporturilor Lucian Bode pentru ca metroul de la Cluj să fie inclus în programele naționale de metrou, nu doar cel din București. „Am obținut din această perspectivă acordul acestor actori extrem de importanți pentru ca în exercițiul bugetar următor să poată fi finanțat”, a spus Boc.
Primăria din Cluj a pornit o serie 65 de studii preliminare pentru crearea în Cluj a unei linii de tren metropolitan și a uneia de metrou ușor în oraș, ca o soluție pentru descongestionarea traficului și asigurarea mobilității eficiente pentru clujenii din zona metropolitană.
Proiectul este unul costisitor și Primăria nu are în prezent o schemă clară de finanțare. Pe următorul exercițiul financiar al UE ar exista posibilități de finanțare pentru trenul metropolitan, nu și pentru metrou.
Primăria din Cluj a semnat în 23 aprilie, cu transmisie pe Facebook, contractul cu SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering la valoarea de peste 30,1 milioane lei, fără TVA. La 5 luni de la momentul în care comsia de licitație a atribuit contractul. Potrivit lui Boc, în cazul trenului metropolitan termenul de livrare pentru Planul Urbanistic Zonal și documentație este de 14 luni. În cazul Metroului, termenul este de 26 de luni (la finalul celei de-a cincea luni din contract trebuie predat studiul de prefezabilitate, la finalul lunii a 16-a trebuie predat PUZ-ul iar la finalul celei de a 26-a luni , studiul de fezabilitate). Ordinul de începere a lucrărilor ar fi fost dat la final de aprilie, după cum a spus Boc, după care vor curge termenele de contract.