Boc, numit „incapabil” de liderul USR, Cătălin Drulă / Cum i-a răspuns primarul Clujului
ActualitateAdministrațiePoliticaTop News by Cosmina Fernoaga - iun. 03, 2022 5 1256
Președintele interimar al USR, Cătălin Drulă, a lansat un atac dur la adresa primarului Clujului, Emil Boc, subliniind că lipsa centurii metropolitane este rezultatul unei „administrații incapabile” care caută acum țapi ispășitori. Drulă arată că Primăria lui Boc ar fi avut șanse să demareze proiectul Centurii Metropolitane, dacă edilul Clujului se implica într-un mod eficient. Cum n-a făcut-o, proiectul de infrastructură se află într-o uriașă întârziere, motiv pentru care Boc se străduiește să găsească vinovați prin în alte părți.
Primarul Emil Boc a avut și el un răspuns pentru Cătălin Drulă, continuând să-l învinovățească că pe vremea când era ministru al Transporturilor a decis să scoată proiectul Centurii Metropolitane a Clujului din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)
„Sunt extrem de supărat pe USR Drulă (…) Drulă a scos centura metropolitană din PNRR. Miniștrii Bode și Boloș au introdus centura în PNRR, Drulă a scos-o. Cei de la USR sunt direct răspunzători că stăm în trafic, o spun cu maximă responsabilitate”, a comentat primarul Boc, azi dimineață, la un post local de radio.
Mesajul integral al liderului USR, Cătălin Drulă:
„De 5 ani domnul Emil Boc a preluat în propria ogradă acest proiect și nu a reușit până azi să finalizeze nici măcar studiul de fezabilitate.
Faptele sunt foarte clare și nu mint:
– în 2017 primăria clujeană a preluat de la Compania de drumuri proiectul centurii metropolitane Cluj, asumându-și că va realiza cel puțin studiul de fezabilitate;
– în 2018 s-a semnat contractul pentru acest studiu de fezabilitate. Termen de realizare: 12 luni.
Au trecut 4 ani de la semnarea acelui contract și încă nu este aprobat studiul de fezabilitate. Nu există acord de mediu. Nu sunt făcute exproprieri. Și, evident, nu e lansată licitația de lucrări.
Iar domnul Boc nu ne explică de ce proiectul este atât de intârziat, ci aruncă cu acuze spre vinovați imaginari.
În 2021, împreună cu echipa mea de la Ministerul Transporturilor, am discutat în mod repetat cu proiectanții centurii Cluj, i-am invitat la compania de drumuri pentru a bate în cuie soluțiile tehnice, iar specialiștii din CNAIR au mers la Cluj pentru a accelera aceste etape.
Mi-aș fi dorit din toată inima ca acest proiect major pentru Cluj în valoare de 800 de milioane de euro să fie mult mai avansat și să poată fi inclus pentru finanțare europeană prin PNRR.
Însă cerințele Comisiei Europene au fost extrem de clare: proiectele trebuie finalizate cel târziu în 2026. Nu puteam să argumentez că un proiect pentru care doar studiile durează 4 ani va fi licitat și construit în următorii 4 ani.
Finalizarea PNRR a fost un proces extrem de complex, cu mii de ore de muncă cu un rezultat pe care mi l-am dorit 100% profesionist și nu populist. Iar Clujul pot spune că este printre cele mai bine finanțate zone din România prin PNRR: Autostrada A3 Transilvania Cluj Napoca – Zalău, modernizarea magistralei de cale ferate Cluj Napoca – Oradea, metroul M1 din Cluj sau lucrări de ridicare de restricții de viteză pe magistralele feroviare Cluj Napoca – Dej – Baia Mare/Beclean, Cluj Napoca – Teiuș.
Am găsit la vremea respectivă și soluția corectă de finanțare pentru centura Cluj: fonduri structurale “clasice”, Programul Operațional Transport 2022-2030. Domnul Boc știe asta pentru că i-am comunicat direct la vremea respectivă și mi-a dat dreptate că este soluția corectă.
În schimb, de la o vreme s-a apucat să îmi menționeze numele obsesiv și să arunce cu vina imaginară spre PNRR. Domnule primar, mai bine apucați-vă de treabă, că proiectele de infrastructură se fac cu muncă și seriozitate, nu cu gargară și populism”
5 comentarii
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Consiliul Local Cluj-Napoca pierde definitiv litigiul cu constructorul ”cartierului Lomb”, după 12 ani
nov. 04, 2024 0
-
Proiectul Tarnița – Lăpuștești: Ministerul Energiei semnează ”memorandum de înțelegere” cu japonezii de la Itochu. ”Investiția pe care România o așteaptă de zeci de ani va deveni realitate”
nov. 04, 2024 0
Și fiindcă proiectele trebuie terminate până în 2026, de aia ați scos centura și ați adăugat autostrăzile Moldovei care nu sunt inca nicăieri.? Alea nici studii de oportunitate nu au, d’apoi de fezabilitate. Și oricum in loc sa faci pe grozavul papagalule, ar fi bine să știi că s-au alocat 5 milioane de euro din banii clujenilor pentru tot felul de studii și aprobări, deși era treaba ministerului transporturilor și a ministrului.
MAI KKT, ESTI PENELIST, NU? FURI DE 30 DE ANI! TOT CEEA CE SPUI E O MINCIUNA, DIN CAUZA ASTA TE FERESTI SA-TI SPUI NUMELE.
Domnule ministru- imi place / mi-a placut poziția dumitale- VERSUS- 《 DESTUL ‘ la METROREX/ și o s – o repet la nesfîrșit … 》
☆ dar , sigur, mi-ar plăcea să văd , un alt ” progres” la CLUJ Napoca- ÎMPREUNĂ/ nu ca si ” aparenți- opozanți ” – orașul de < 5 ( CINCI) stele – merită și statutul – de capitală !!!?
OK! Și Drula ăsta ce a făcut toată viața lui pentru a fi îndreptățit să catalogheze pe cineva, oricine ca incapabil? Aha, a dărâmat niște chioșcuri? Înțeleg. Cred că totuși pentru asta zarzavagiul merită toate laudele, iar unii îl vor pupa și în părți mai dosnice…
A muncit. Asa s-a ajuns ca sindicatul Metrorex sa stranga bani pt a-l lichida!
Sau penelistii sa fie cercetati pt ca il fortau sa incalce legea pt profitul lor!