Închide

Boc, după ce ani de zile a comunicat doar în „presa de casă” și pe facebook, acuză acum că și-a pierdut procentele pentru că a fost atacat pe rețele sociale de „monstruoasa coaliție”

ActualitateAdministrațiePoliticaTop News by Actual de Cluj - iun. 11, 2024 1 978

La alegerile din 9 iunie, primarul Emil Boc și-a adjudecat obositul scor de 42% – adică aproape jumătate mai puțin față de scorul obținut în 2020 – iar acum caută să expună în spațiul public tot soiul de justificări nerușinate, dintre care cea mai urâtă referitoare la campania din mediul online a contracandidatului său, independentul Sabin Sărmaș.

Într-o emisiune la un site de casă, unde obișnuiește să participe săptămânal, Boc a invocat o „coaliție monstruoasă”, „o conspirație” de nemaivăzut, în care au fost implicați și PSD și PNL, dar „și mulți bani” băgați în social-media pentru un atac care-l viza pe el, primarul Clujului. Așa a reușit candidatul independent Sabin Sărmaș să facă un scor electoral aproape cât a făcut PNL la nivel de municipiu. Inclusiv oferta pentru centura Clujului depusă de CON-A Operations (cu 30 % mai mare decât prețul din caietul de sarcini) a fost parte din această „conspirație” îndreptată împotriva sa, consideră Emil Boc.

„Am cumpănit mult la anularea licitației pentru centură. Nu în decizia de a spune lucrurilor pe nume. Asupra impactului. Categoric m-a afectat (la alegeri) decizia de anulare a licitației. Aceasta a fost folosită cu multă dezinformare și a fost pusă pe seama primarului, când el nu are nicio treabă.Foarte multe lucruri nu mi se par acum întâmplătoare. Cineva vine singur la licitație, așteaptă, evident, să se parcurgă procedura, vine cu o ofertă de 30 % mai mare și așteaptă ca finalizarea procedurii să fie în buza alegerilor și apoi atacă la CNSC care are termen 30 de zile să soluționeze contestații și de obicei dau răspuns în 40-60 de zile și ei dau răspunsul în 12 zile că se respinge contestația. Toate acestea au fost gradate în preajma alegerilor. Nu vreau să fiu suspicios, dar când îți calculezi când trebuie să se dea rezultatul și ăla exact să fie la începutul campaniei, când dă CNSC răspunsul, la mijlocul campaniei, când să fie o temă, exact în campanie. N-a fost ceva întâmplător acolo. Am un început de dovadă, ca în drept. Este adevărat că traficul e o temă importantă. Nu știam că lucrările o să fie folosite așa (…) Totul a fost parte a unui plan mult mai mare. Uitându-mă retrospectiv, pot spune că a fost cea mai agresivă campanie împotriva mea, cu cele mai multe dezinformări pe minut. Dacă e să mă pot exprima așa. Cu cea mai agresivă utilizare a social media împotriva mea. O monstruoasă coaliție locală cu accente și naționale. Cu multiple ținte nu doar funcția de primar, cu un efort concertat pentru a face tot ceea ce le stă în putință să mă tragă în jos”, a comentat Emil Boc.

Primarul aflat în fruntea Clujului de 20 de ani, care are la dispoziție un arsenal de canale media –  „presa de casă” – , primarul care e nelipsit de pe toate rețele de socializare și care are o armată de oameni de PR, un birou întreg de fotografi și cameramani care-l filmează/fotografiază permanent, a ieșit să acuze „resursele financiare” utilizate în această campanie împotriva sa, făcând din nou referire la candidatul independent Sabin Sărmaș, care și-a concentrat întreaga campanie în online, așa cum au făcut de altfel și alți candidați independenți care au reușit de exemplu să facă pragul pentru Parlamentul European.

„Uitați-vă la resursele financiare care au fost utilizate în această campanie. Veți găsi sute de mii de euro. Am văzut că Meta, adică Facebookul a publicat deja sau sunt publice  sumele cu promovarea care a avut loc. Vedeți că unul dintre candidați are sume apocaliptice la nivelul asta, unul dintre candidați a avut o mașinărie de producție pentru social media cum numai marile studiori de televiziune din lume  își permit să angajeze și să țină în picioare echipe tehnice de oameni, aduși din altă parte ale țării, cu camere care să îl promoveze în social media S-a investit ceva de nivel imposibil de gândit pentru un om obișnuit. Uitați-vă la unul dintre candidați că se promovează de acest mod în social media, cu dezinformare. Eram în neputință să mă apăr. De exemplu, tu termini o stradă, Giussepe Verdi, cap-coadă, după care vine cap coadă o altă arteră,  Valea Fânațelor care e înainte și tu vii și o prezinți ca parte din lucrarea finalizată. Evident lumea crede. Nu poți să te aperi. Mergi și prezinți peste două zile șantierul deschis în Borhanci când tu filmezi duminica când este liber. Cum poți să te aperi la așa dezinformare? De unde să ai asemena resurse financiare care să îți permită să angajezi astfel de echipe? (…) Am spus foarte clar că mă interesează doar funcția de primar la Cluj-Napoca. De aceea n-am plecat nici la Bruxelles, ca europarlamentar, nici la Curtea Constituțională. Dacă vă uitați cum s-a îmbinat dezinformarea cu agresivitatea și cu promovarea, retrospectiv, pentru că niciodată social media n-a fost l-a nivelul de astăzi. Asistăm la momente istorice de impact ale social media. Și una infectată cu dezinformare și cu foarte mulți bani poate să distorsioneze realitatea din teren. Evident că nu sunt nerealist. Știu, la al șaselea nu poți să fii ca la primul sau la al doilea. Intervine un grad de uzură. Numai  cei pe care i-ai amendat în acești ani, care sunt nemulțumiți și au votat împotriva ta. Sunt realist. Nu există uzură inerentă. Nu știu dacă mai e cineva care să mai aibă șase mandate la nivel național. (…) S-a format o monstruoasă coaliție. S-a profitat de un curent la nivel național cu candidații independenți sau prezentat așa, dar toți au fast susținuți de forțe politice. Au fost susținuți exact de USR și PSD. Dacă te mai uiți la ecuația din spatele ecuației, afli cine au fost păpușarii din spatele lor. (…)”, a comentat Boc.

El a mai spus că în ziua alegerilor foarte mulți oameni au venit să îl susțină la urne, oameni care știu cum era înainte Clujul și cum este acum.

Reamintim că din 275.754 de persoane cu drept de vot în Cluj Napoca, au votat 127.425 de persoane. Dintre cei care au mers la vot, doar 53.481 (42,5%) au pus ștampila pe Emil Boc.

Edilul Clujului se plânge că oamenii nu-i văd „realizările” și că „dezinformarea” e de vină, omițând să facă referire la propriile sale campanii de PR pentru orice mărunțiș care ține de normalitate. Boc nu spune că și-a făcut propriul ziar la Primărie, că are un birou întreg care se ocupă doar de imaginea sa, pe bani publici, ori că e constant prezent pe canale care au finanțări direct prin intermediul Primăriei. Boc nu spune nimic nici despre zecile de evenimente și inaugurări de șantiere, de băile de mulțime, toate înghesuite în 3,4 săptămâni de campanie electorală.

„Lucrurile bune au fost acoperite acoperite de dezinformarea și agresivitate la adresa mea. Nici numele unui alt candidat eu nu l-am pronunțat în campanie.  Eu nu am avut niciun mesaj agresiv. Nu pot să constat decât că această campanie, cu sume colosale, arată că alte mize au fost aici nu doar cea pentru funcția de primar. Au fost mai multe. Vă las pe dumneavoastră să le reflectați. Mă bucur de reușita asta că putem continua cu echipa PNL, după ce ne-am luptat cu o puternică și monstruasă coaliție la adresa mea, nu în presă ci în social-media. Cu deep-fake-uri îndreptate împotriva mea. S-au înființat zeci și sute de conturi false cu mesaje împotriva mea. Au fost atrași sute de influenceri care să fie împotriva mea. Ăia nu au lucrat pe grisine și semințe. Și veți vedea ce sume au fost. Unele se și văd. Evident că un cetățean care nu e conectat la spațiul public le ia pe cele fabricate și o minciună rostită de multe ori va fi considerată adevăr. Asta a fost și construcția, miza lucrurilor. Totdeuna adevărul învinge. Bunul șimț și adevărul învinge (…) PNL cu UDMR vor continua guvernanța locală”, a comentat Boc.

Nu în ultimul rând el a ținut să se plângă de faptul că a fost acuzat că pleacă la Comitetul Regiunilor, după ce va fi ales primar:„Dar băi, fraierilor, să nu vorbesc așa urât, dacă nu am plecat ca europarlamentar care e o funcție consistentă, la Comitet poți să reprezinți doar dacă ești primar. Dacă nu, la revedere. Dacă plecam la Bruxelles, plecam pe ceva mult mai consistent, cum e funcția de europarlamentar (…) Președinția României nu e prioritatea mea”.

Foto cover: Emil Boc la o acțiune de populare cu pește a lacurilor, filmat și fotografiat de echipa de la Primărie, din toate părțile/sursă captură video

 

 

Un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare