Boc despre trenul metropolitan: Rămâne o prioritate strategică, dacă vrem să aibă viitor metropola/Specialiștii decid zilele acestea cum se poate eficientiza ca-n Germania proiectul din Cluj
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 18, 2023 0 156

Evident că trenul metropolitan se poate face și fără un fir suplimentar între gară și Apahida (cu management de trafic și semnalizare modernă implementate de Compania CFR) dar s-ar atinge obiectivul acestuia?, a spus primarul Emil Boc în cadrul unei dezbateri publice din 17 ianuarie privind proiectul de buget al Clujului pe 2023. Potrivit oficialului, în prezent speciliștii analizează cum poate fi eficientizat proiectul, tocmai ca trenul metropolitan propus pentru Cluj să fie eficient ca-n Germania.
Emil Boc a anunțat că în prezent specialiștii de la Metrou și cei care lucrează la studiul de fezabilitate pentru electrificarea căii ferate Coșlariu Arad-Cluj-Napoca, arătând stau la masă și vor decide dacă mai e nevoie de un fir suplimentar de cale ferată spre Apahida. „Decizia nu este la mine. Aparține specialiștilor și apoi, decizia finală va fi luată de Ministerul Transporturilor care avizează proiectul. Mâine va fi gata studiul de fezabilitare Coșlariu-Cluj-Napoca, iar speciliștii de cel mai înalt nivel vor spune ce trebuie să facem. Dacă ne vor spune pentru culoarul de mobilitate nord, de-a lungui căii ferate că putem în continuare face 4 benzi, atât vom face, dacă ne vor spune că rămân doar două, două vom face”, a spus Emil Boc la dezbaterea din 17 ianuarie.
Trecut în plan secund de proiectul metroului, din cel mai simplu proiect de mobilitate pentru oraș, trenul metropolitan a ajuns cel mai complicat. Proiectul ar fi condiționat de o nouă cerință venită de la Compania CFR, realizarea unui noi fir de trafic feroviar, între gara Cluj și Apahida, tocmai pentru ca trenurile să poată circula din 30 în 30 de minute, a anunțat primarul Emil Boc, în 11 ianuarie, într-o conferință de presă în care a prezentat proiectul de buget. Mai mult, primarul a semnalat că proiectul de mobilitate al Primăriei, culoarul de trafic de nord, de-a lungul căii ferate va fi influențat de nenesitatea acestui nou fir de cale ferată.
După acestea declarații, Asociația Pro Infrastructura a semnalat că, de fapt, lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca, arătând că e vorba despre un fals impediment în proiectul trenului metropolitan din Cluj, acest al treilea fir feroviar, și să este nevoie doar de adoptarea de către CFR a unui management de trafic eficient și a unei semnalizări moderne.
Detalii:
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
„Ora Pământului”, marcată în toată țara prin concerte și recitaluri / Luminile vor fi stinse începând cu ora 20:30
mart. 25, 2023 0
-
Traficul pe o porțiune din Autostrada Turda – Sebeș rămâne închis pentru încă 3 luni / Cătălin Drulă: S-a muncit foarte mult ca să începem să construim, dar după cum vedeți, alții dărâmă
mart. 25, 2023 1