Închide

Boc anunță un nou termen pentru finalizarea șantierului de lărgire a DN1 în Florești: „Nu accept ca termenul de 1 iulie 2026 să fie negociabil”/”Obiectivul este ca de la 1 iulie să impunem axă de mobilitate în ambele sensuri din Florești până în Mărăști”

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 09, 2025 0 284

trafic cluj stiri

Chestionat cu privire la nevoia de optimizare și reorganizare a transportului public din oraș, propusă într-un studiu realizat de câțiva specialiști și prezentat public, primarul Emil Boc a preferat să facă o declarație în stil caracteristic și să anunțe o nouă „revoluție” în transportul public clujean, de la 1 iulie 2026.

De fapt, primarul a spus că 1 iulie 2026 este un termen nou până la care constructorii întârziați, care se ocupă de șantierul de lărgire a DN1 în Florești (lucrare botezată tronsonul I al Centurii Metropolitane), Viarom – Electrogrup, ar fi primit o prelungire a șantierului, care ar fi trebuit să fie gata la începutul anului 2026. Dacă va fi gata, atunci Primăria va introduce o bandă dedicată pe axa est-vest din Cluj-Napoca, între cartierul Mărăști și Florești.

„A fost discuția cu constructorul tronsonului I al Centurii Metropolitane. Am înțeles că sunt probleme tehnice, că este necesară prelungirea din cauza vremii, dar nu accept ca termenul de 1 iulie să fie negociabil”, a anunțat primarul Emil Boc la ședința Consiliului Local din 9 octombrie. Despre „revoluția” transportului public, Emil Boc a ținut să spună că din 1 iulie, când se va termina proiectul de lărgire a drumului național pe cei 2 kilometri între nodul N din Cluj-Napoca și intrarea la amplasamentul Spitalului Regional de Urgență, sistemul de benzi dedicate pentru autobuze va fi instituit pe axa est-vest, între cartierul Mărăști din Cluj și Florești. „Obiectivul este ca de la 1 iulie să impunem axă de mobilitate în ambele sensuri din Florești până în Mărăști. Evident, pornind de la această axă fundamentală, încep și celelalte linii să fie regândite sau restructurate. Pentru că acum trebuie să ne facem analiza numărului de autobuze care sunt necesare. Pentru că nu pot să îi pun cetățeanului la dispoziție transport alternativ, dar să nu fie autobuze, pentru că atunci o să îmi spună: Bine, bine, dar de ce nu m-ai lăsat cu mașina. Trebuie să fie autobuze cu o cadență în care cel care vine cu autobuzul să vadă o diferență uriașă pe care o face în timp, ca economie de la Florești la Cluj, față de mașină, și să înțeleagă că aici, în Cluj, pe Moților, nu vor mai fi două benzi pe sens, ci o bandă pentru mașină și una va fi dedicată transportului public și celui de urgență. Ca de altfel și la ieșirea din Cluj, unde se lărgește drumul național de la patru la șase benzi. Una dintre benzi va fi dedicată transportului public. Studiul făcut privind reorganizarea transportului public îl vom integra în analizele noastre”, a mai spus Emil Boc la șadința Consiliului Local din 9 octombrie.

Vezi și: Cum ar putea fi îmbunătățită linia de transport în comun care leagă una dintre cele mai aglomerate străzi din Cluj-Napoca de centrul orașului, și care merge până într-o zonă imobiliară cu mii de locuitor (studiu) | www.actualdecluj.ro

Detalii despre șantierul de lărgire a drumului DN1 între Cluj și Florești:

VIDEO/ Viceprimarul din Cluj anunță că se lucrează noaptea pe șantierul de lărgire a DN1 în Florești/ Lucrările erau executate doar în proporție de 30% iar șantierul are întârzieri foarte mari | www.actualdecluj.ro

sursă foto: CTP Cluj-Napoca

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate