Închide

Black Friday, în plină criză energetică, cu scădere a puterii de cumpărare și creșteri de prețuri: Retailerii mizează pe campania de „Vinerea neagră” pentru vânzări mai bune/ Valoarea comenzii, cu 20% mai mare, pe fondul inflației

Economie by Actual de Cluj - oct. 29, 2022 0 156

Cu o creștere accelerată de prețuri și scădere a puterii de cumpărare, retailerii mizează încă pe Black Friday pentru a-și crește vânzările: aceștia se așteaptă la o creștere a vânzărilor între 60% și 200% la ediția Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoționale transmite prin email și SMS, arată datele White Image, companie de email marketing de pe piața locală. Pe de altă parte, vânzătorii se așteaptă ca valoarea medie a comenzii să crească cu aproximativ 20%, pentru aproape același număr de produse, comparativ cu anul trecut, pe fondul inflației.

De Black Friday, cele mai folosite canale de promovare și vânzare sunt email-ul și SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 și 15.000 de euro pentru comunicare. În medie, un retailer trimite între 3 și 7 email-uri cu conținut diferit, înainte și în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunțarea ofertelor.

Pentru a-și maxima șansele de dublare a vânzărilor față de o zi obișnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoționale cu 3-4 luni înainte de Black Friday, construindu-și strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienții lor.

“Indiferent de mărimea sau specificul magazinului, retailerii au înțeles cât de importantă este planificarea campaniilor promoționale, în special cum este cea de Black Friday. Astfel, pentru a-și atinge obiectivele de vizibilitate a brandului, fidelizare a clienților sau de creștere a vânzărilor, companiile pun accent tot mai mare pe calitatea bazei de date a clienților, investind în creșterea și segmentarea acesteia. Real vorbind, vânzarea nu se face doar prin reduceri, ci începe din baza de date, care să aibă contacte valide, construită după numeroase criterii care să ajute la o targetare cât mai precisă a clienților. Retailerii care nu își pregătesc din timp baza de date pentru campania de Black Friday și care nu comunică clar si structurat în aceasta perioadă, ar putea sa piardă oportunitatea de a avea vânzari cu până la 60% mai mari sau chiar mai mari”, susține Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Potrivit companiei de email marketing, la ediția Black Friday de anul acesta retailerii vor include toate categoriile de produse, așteptându-se la o creștere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru aproape același număr de produse, comparativ cu anul trecut, creșterea valorii fiind influențată de inflație. De asemenea, în magazinele online, de Black Friday sunt așteptate reduceri și la produsele din colecțiile noi. Pe lângă electronice, electrocasnice, fashion, produse cosmetice și vacanțe, vor exista promoții și pentru mașini și piese auto și pentru diverse servicii.

Totodată, în perioada campaniilor de Black Friday, băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate, pentru achiziții prin carduri de cumpăraturi în numeroase magazine.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare