Închide

Autostrăzi 2018. Estimarea Pro Infrastructura: anul viitor pot fi finalizaţi aproximativ 83 km de autostăzi, din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km

EconomieTop News by Actual de Cluj - dec. 31, 2017 0 3368

În 2018 pot fi finalizaţi aproximativ 83 km de autostrăzi (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km (aproximativ), restul fiind „muzee, atrage atenţia asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează şantierele de autostrăzi din ţară. Bilanţul vine după ce ministrul Transporturilor a făcut o serie de declaraţii mult mai… optimiste

„Și asta cu mare efort, DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților”, menţionează reprezentanţii Pro Infrastructura, alături de bilanţul cu cei 83 km posibili.

„Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat pe 14 decembrie că „vor fi minim 156,7 kilometri” de autostradă dați în folosinţă în 2018. Este o altă declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană!”, a reacţionat asociaţia Pro Infrastructura

Tabelul cu cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuție.

 

 

Stadiul lucrărilor, prezentat de Pro Infrastructura:

„Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Între timp, ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat.

Vara viitoare este fezabil să putem circula și pe cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.

În 2018 vor fi gata alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est)”.

„Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene (MFE), a pregătit un memorandum care, o dată adoptat, va asigura demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în perioada imediat următoare (în viitorul cadru financiar multianual, 2021-2027, potrivit ordinii de zi a şedinţei Executivului – n.r.)”, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, citat de Mediafax. Mai multe AICI

 

Dirctorul CNAIR despre proiectele instituţiei:

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare