Închide

Autostrada Transilvania, două decenii de rateuri: Trei loturi cu o lungime de 96 km dintre Cluj-Napoca și Oradea încep anul fără contracte semnate

EconomieTop News by Actual de Cluj - ian. 05, 2023 0 730

Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.

Situația este mult mai complicată pe secțiunile dintre Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) pentru că lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri. Cel mai important lot este tronsonul de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, segment care include și lotul cu tunelul de 3 kilometri de la Meseș. La peste doi ani de la lansarea licitației, CNAIR nu are nici măcar constructori desemnați și caută soluții pentru actualizarea costurilor, estimarea inițială de 4,4 miliarde lei fiind greu de respectat (ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea la sfârșitul anului 2022 că una dintre variante ar fi o Hotărâre de Guvern pentru reactualizarea indictorilor tehnico economici). CNAIR a ratat și ultimul termen pentru desemnarea câștigătorului 30 decembrie 2022, potrivit datelor oficiale din SEAP.

Între Cluj-Napoca și Oradea, cel târziu la toamnă, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.

Analiza pe economedia.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu