Închide

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat procedurile de atribuire competitivă a două contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători cu rame electrice, o parte din rute vizează Clujul

Economie by Actual de Cluj - mart. 28, 2024 0 169

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat procedurile de atribuire competitivă a două contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători cu ramele electrice, în urmă cu două zile.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că în 26 martie a decis anularea procedurilor de achiziție de servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători, pentru loturile 2 și 3.

ARF arată că decizia în cauză a fost luată, întrucât cele două contracte de achiziție nu s-au putut atribui unicului ofertant, CFR Călători, din cauza neîncadrării ofertelor depuse în plafonul maxim al compensației unitare acceptate de ordonatorul principal de credite. Autoritatea mai arată că a transmis de șase ori pentru lotul 2 și de cinci ori pentru lotul 3 solicitări de îmbunătățire a ofertei financiare.

Cele două contracte, valabile 48 și respectiv 50 de luni cel mult, vizează următoarele rute de circulație:

– patru rute de serviciu public prestate cu 13 rame RE-IR1, respectiv: București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord,

– patru rute de serviciu public prestate cu 12 rame RE-IR1, respectiv: București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați, Iași – Cluj Napoca.

Din ajunul Crăciunului de anul trecut, 24 decembrie 2023, contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători se atribuie, la nivelul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, prin proceduri competitive. Trenurile electrice RE-IR1 vor fi utilizate în cadrul serviciului public al României după predarea trenurilor către ARF de către furnizorul Alstom Ferroviaria S.p.A. și recepționarea acestora. Conform graficului actualizat de livrare al trenurilor, predat de către Alstom Ferroviaria S.p.A., cele 37 RE-IR1 vor intra în circulație gradual în perioada noiembrie 2024 – decembrie 2025.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu