Au primit în avans 100 de milioane de lei dar n-au lucrat un metru de autostradă
ActualitateAdministrațieDezvoltareTop News by Cosmina Fernoaga - sept. 11, 2016 2 1075

Blestemul Autostrăzii Transilvania e departe de a se fi încheiat. Tot ceea ce s-a realizat cu bani grei pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș se degradează în fiecare zi. Firmele care au fost angajate de Compania de Drumuri să continue lucrările începute de americanii de la Bechtel refuză să lucreze, deși la începutul acestui an au încasat de la statul român un avans de 100 de milioane de lei. Surse din cadul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au informat pentru Actualdecluj.ro că până în prezent nu s-a lucrat nici un metru de autostradă, în condițiile în care termenul de finalizare a acestui tronson este iulie, 2017.
Cum s-a ajuns în această situație?
Americanii de la Bechtel au apucat să realizeze aproximativ 50% din tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borș, care are o lungime totală de 64 de km. În 2013, CNADNR a reziliat contractul cu Bechtel (în baza plății unor sume impresionante), iar lucrările au fost lăsate baltă. După mai bine de doi ani (mai exact în martie 2015), CNADNR a angajat asocierea româno-spaniolă Corsan – Corviam Construccion SA – Consinit SRL – Road Consulting& Design Solution SRL – Via Design SRL. Contractul semnat cu aceste firme se ridica la 701.000.000 de lei (sumă la care se adaugă și TVA-ul), vizând atât proiectarea cât și lucrările de execuție. Trebuie precizat că firmele Corsan – Corviam aveau la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, termenul pentru recepția tronsonului de autostradă fiind stabilit în iulie, 2017. Partea de proiectare a fost finalizată și avizată, iar anul acesta, Corsan – Corviam avea obligația să lucreze în forță. Numai că deși ne aflăm în septembrie, pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș nu s-a lucrat absolut nimic. Surse din CNADNR au informat că firmele ar fi încasat deja un avans de 100 de milioane de lei, dar că ar avea pretenții și mai mari: „Au primit banii la început de an, însă, cer mai mulți. Până în prezent nu au lucrat un metru de autostradă, din păcate, iar ceea ce este mai grav e faptul că se degradează în fiecare zi și ceea ce a construit compania Bechtel”. Aceeași sursă a arătat că reprezentanții CNADNR nu prea au soluții. Pe de o parte se dorește rezilierea contractului cu Corsan – Corviam, însă, acest lucru presupune timp pierdut, șantier blocat și cel mai probabil și penalități: „Așteptăm să vedem care va fi decizia Companiei, dacă va merge într-adevăr pe reziliere. Deocamdată, firmele nu lucrează nimic, cel mai probabil în speranța unei renegocieri a contractului”.
Probleme și cu tronsonul Gilău – Nădășelu
Chiar dacă firmele angajate pentru porțiunea de 8,7 km (Gilău – Nădășelu) și-au făcut treaba, CNADNR nu a găsit încă soluții pentru a realiza construcția podului de la Gilău. Nu s-a făcut nicio licitație pentru acest pod, atfel că tronsonul Gilău – Nădășelu nu va putea fi conectat cu tronsonul Gilău – Câmpia Turzii, au arătat surse din cadrul CNADNR. Reamintim că Bechtel nu a mai apucat să realizeze acest pod din pricina unor terenuri care nu fuseseră expropriate la timp.
2 comentarii
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Bărbatul arestat pentru trafic de persoane este membru AUR și lucra pentru senatorul Cristian Șipoș, șeful AUR Cluj
mart. 21, 2025 0
-
Turcii de la Makyol vor construi cel mai scump și cel mai lung lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania / CAB a respins contestația WeBuild
mart. 21, 2025 0
[…] Solution SRL – Via Design SRL, care lucrau în asociere pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borș. Actual de Cluj relata încă de anul trecut, din septembrie, despre faptul că deși statul a plătit un avans de […]
[…] Solution SRL – Via Design SRL, care lucrau în asociere pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borș. Actual de Cluj relata încă de anul trecut, din septembrie, despre faptul că deși statul a plătit un avans de […]