Închide

Asociația care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară filmează din dronă stadiul lucrărilor la calea ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea și concluzionează că progresul e unul slab

Economie by Actual de Cluj - mai 08, 2024 0 114

Asociația care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară filmează din dronă stadiul lucrărilor la calea ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea și concluzionează că progresul e unul slab.

E vorba mai exact de tronsonul dintre Aghireș și Poieni, în Cluj. ”Progresul antreprenorului Arcada este destul de slab deși traficul este închis din ianuarie 2024 pe lotul 2 al Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor), reconstrucția căii ferate Aghireșu-Poieni fiind atacată încă din noiembrie 2023”, arată asociația Pro Infrastructura. Înainte de reconstrucție viteza trenurilor pe acest tronson era de 80 km/h. După ce lucrările vor fi terminate, vitezele maxime vor crește la 100 km/h între Aghireș și Huedin, 120 km/h  între Huedin și Brăișoru și 85 km/h până la Poieni. Linia va fi electrificată, o premieră în nord-vestul Ardealului, și se va instala sistemul european de semnalizare ETCS.
”Antreprenorul este mobilizat în special între Brăișoru și Poieni, cu oarece activitate la Huedin. Se lucrează mai ales la structuri (poduri și podețe). Lotul de 36 km în valoare de 1,5 miliarde lei a ajuns la aproximativ 3% stadiu fizic, adică mult sub nivelul de 3% pe lună necesar ca să fie gata în termenul PNRR din 2026”, arată asociația. ”Acest tronson este din păcate singurul atacat mai serios din cele patru semnate în ianuarie 2023 pentru proiectare și execuție. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi”.

Pe tronsonul Cluj-Napoca – Aghireșu se va circula cu 100 km/h și există autorizație de construire. Poieni-Aleșd include zona de defileu, cea mai dificilă, unde asociația estimează că autorizația va fi emisă în următoarele săptămâni. Pe acest sector trenurile vor merge cu 75-100 km/h, fir simplu, cu 160 km/h pe secțiunea Vadu Crișului-Aleșd. ”Pe tronsonul Aleșd-Oradea, proiectat la 160 km/h, linie dublă, tocmai a fost emisă autorizația de construire și ar trebui, teoretic, să vedem mișcare în teren în curând”, concluzionează asociația.

May be an image of road and the Panama Canal

May be an image of road, fog and mountain

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare