Închide

Asfalt de peste 1,7 milioane lei pe o stradă din cel mai haotic cartier din Cluj, Bună Ziua. Pentru asfaltarea ei s-a făcut lobby de mai bine de 7 ani după ce Primăria susținea că artera era privată

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 19, 2021 0 676

Strada Mozart din cartierul Bună Ziua, edificat după anii 2000 în Cluj, va fi a asfaltată la profil de 4-6 metri carosabil, plus câte 1 metru trotuare. Investiția este estimată la peste 1,7 milioane lei cu TVA, după cum arată studiul de fezabilitate întocmit de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) din subordinea Primăriei . Lucrările urmează să dureze 6 luni, din care 2 luni este partea de obținere a avizelor și proiectarea. Riveranii de pe această stradă au făcut lobby ani de zile ca să demonstreze Primăriei că artera nu este o stradă privată și poate fi asfaltată. Strada are doar 284 de metri liniari.

 

Consilierii locali vor discuta la ședința ordinară din 21 aprilie studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzii Mozart din cartierul Bună Ziua, cel mai haotic cartier din Cluj dezvoltat majoritar cu străzi private, multe din ele fără trotuare și făcute la profile necorespunzătoare față de dezvoltările imobilare autorizate pe acestea. Strada are 284 de metri liniari și va fi asfaltată fără a fi lărgită după profilul variabil din teren – un tronson de 4 metri din Calea Turzii cu trotuare de câte 1 metru, urmat de un alt tronson cu lățime variabilă între 4 și 6 metri, plus trotuare de câte un metru, urmat de un tronsol cu partea carosabilă de 6 metri și trotuare de 1 metru.

 

(sursă: primariaclujnapoca.ro, studiu fezabilitare asfalatare strada Mozart)

Strada Mozart a beneficiar de cel mai mare lobby din partea  riveranilor pentru a primi asfalt. Locuitorii de acolo, inclusiv fostul consilier local și profesor UBB, Irimie Popa, se bat de ani de zile să convingă Primăria că artera nu este una privată. Aceasta după ce în 2013 administrația locală susținea că doar o parte din stradă e în domneiul public, restul fiind privată, motiv pentru care nu poate să fie asfaltată cu bani de la bugetul local.

Este artera din Cluj-Napoca care arată ca după bombardamente după fiecare ploaie.

Vezi și:

FOTO Ca după război! Strada din Cluj care poate fi traversată doar de un tanc

„În 2006 strada este preluată în patrimoniul public printr-o hotărâre de CL dublată de o hotărâre de guvern. Dar s-a preluat fără a fi înscrisă în tabelul cu străzile din patrimoniu, fără unitate de măsură, asta însemnând suprafața. Am luat legătura cu cei de la Serviciul Restituire Fond Funciar și au susținut că strada ține până la pârâu și că nu se poate face nimic. Le-am dus și hărțile de pe timpul CAP-ului, iar în final, în vreo 4 ani,  le-am demonstrat că această stradă nu are un alt proprietar în afara Municipiului Cluj-Napoca. Strada e abandonată, nu e recunoscută. Apoi s-a găsit o formulă de a se trece în patrimoniu. Strada nu aparține unor riverani, nu-i a noastră, ci a primăriei și nu e nevoie de lărgire. Am demonstrat asta, iar strada a fost preluată în 2015 cu drept de folosință pe o perioadă de 5 ani. Din punct de vedere juridic, după expirarea acestei perioade există dreptul de preemțiune, adică strada poate trece în patrimoniu. Abia apoi putem spera la asfalt”, declara în 2018 profesorul Irimie Popa (fost consilieri local) pentru actualdecluj.ro.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu