Închide

Aproape s-a terminat faza de preconstrucție la autostrada A10, se laudă prefectul de Cluj. Urmează să fie proiectată, apoi executată

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 29, 2014 0 908

Autostrada Sebeș-Turda de 70 de kilometri și patru tronsoane, finanțată din bani europeni, a intrat, pe bune, în execuție. Vrea să o demonstreze prefectul Gheorghe Vușcan care a inițiat o vizită de șantier, la Turda. Constructorii de la Porr Construct, respectiv Tirrena Scavi care au în custodie două tronsoane din viitoarea autostradă spun că, deocamdată sunt la faza de organizare de șantier. Termenul de finalizare este martie 2016.

autostrada 2

Autostrada Sebeș-Turda botezată A 10 are 70 de kilometri și este împărțită în patru loturi. Aceasta urmează să lege Autostrada Transilvania de Coridorul IV și se va finanța din bani europeni. În teren se lucrează din mai anul acesta, pe două dintre tronsoane pentru care Companai de Autostrăzi a semnat deja contractele de execuție. Vorbim de tronsoanele din județul Cluj, între Turda și Aiud, o bucată de aproape 29 kilometri.

Porr Construct se ocupă de o bucată de 16,3 kiloemtri de la nodul Decea până la Turda (lucrare de peste 420 milioane lei), iar Tirrena Acavi de altă bucată de 12,5 kilometri de la nodul Decea până la Aiud (lucrare de peste 470 milioane lei).

autostrada 4

Prefectul de Cluj Gheroghe Vușcan a luat, ieri, pulsul șantierul autostrăzii A 10 și s-a întâlnit cu constrctorii de la Porr Construct și Tirrena Scavi. Aceștia au informat public că sunt la faza de organizare de șantier. „Putem spune că am finalizat lucrările de preconstrucție la tronson. Suntem la 70% cu drumurile tehnologice. Vom lucra după cum este vremea. Tronsonul nostru este de 16,3 kilometri, va avea 16 pasaje, 13 poduri și 23 podețe. Temenul de finalizare este 19 martie 2016 ”, a declarat Laurențiu Verginaș, șeful de proiect din partea Porr.

„Suntem la 7-8% financiar, evoluțíe fizică nu avem. Proietare nu este încă gata. Suntem la 30-40% cu organziarea de șantier, curățare teren, drumuri tehnologice, stații betoane, aprovizionări materiale. Pe vreme înghețată nu se poate lucra la terasamente. Pe tronsunul nostru avem două treceri peste râul Mureș. De aceea costurile pe tronsunul nostru, deși mai mic, este mai mare. Vor fi și probleme dar nu și insumortabile. Termenul de finalizare este tot maritie 2016”, a spus Ion Onițiu, inginer Tirrena Scavi, adjunct șef lucrare.

Cum încă proietarea nu e gata, problemele cetățenilor-fermieri din județul Cluj mai pot fi rezolvate ca să viitoarea autostradă să nu cumva să-i lase fără acces la terenurile agricole. „Am avut reclamații de la fermieri, nu vă ascund. Au venit la noi la prefectură și s-au plâns ca autostrada nu permite căi de acces către proprietățile lor. Le-am discutat, nemulțumirile, am chemat proiectantul care a făcut clarificări de natura grafică și a promis că se va interveni și în proiect, unde e cazul, ca să avem cale de acces către terenurile agricole”, a declarat Vușcan.

Despre termene, prefectul Gheroghe Vușcan spune că nu se va întâmpla ca în cazul centurii diamantelor (Vâlcele-Apahida), unde nimeni nu a plătit pentru nimic. Aici, dacă constructorii nu se achită de termene, constractul se reziliază, tranșează prefectul. El e și convins că această conexiune de 70 de kilometri între coridorul IV și Autostrada Transilvania se va face în 2015-2016, dar și că banii europeni din care va fi finanțată vor da rezultate în teren.

autostrada 1

Pentru celelate două loturi din A10, de 41 de kilometri, între Aiud și Sebeș urmează să se semneze contractele, licitațiile fiind contestate, dar câștigate în instanță, după cum au anunțat oficialii clujeni.

Bucata de la Aiud la pîrul Iovului, tronson de 17 kiloemtri, revine Impresa Pizzarotti și costă peste 539 de milioane de lei. Bucata de la pârâul Iovului până la Sebeș, tronson de 23,4 km, este câștigată de Akor – Euroconstruct Trading cu peste 460 de milioane de lei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.