Închide

Aproape finalizat, un tronson din autostrada Transilvania care trece prin Cluj, cu ”mobilizare excelentă”, mai așteaptă mult și bine până să fie gata, cel devreme în 2024. Care e explicația

EconomieTop News by Mihai Prodan - dec. 17, 2022 2 9535

Asociația care monitorizează lucrările la șantierele mari de infrastructură laudă încă o dată ”mobilizarea excelentă” în cazul tronsonului de autostradă dintre Nădășel și Zimbor a Autostrăzii Transilvania.
Asociația Pro Infrastructura a filmat din dronă toți cei 30 kilometri ai acestei secțiuni din Autostrada A3. Concluziile – ”v-am tot spus în 2022, în numeroase rânduri, că mobilizarea excelentă a celor de la UMB ne dădea speranțe că pot termina șantierul în 2023, cu o condiție: CNAIR să aprobe rapid două modificări de soluții tehnice în zone cu alunecări masive (Nădășelu, la cimitir, și în apropiere de Topa Mică). CNAIR a întârziat foarte mult cu adoptarea lor. De curând au făcut acest lucru, cel puțin la nivel declarativ, iar mingea este la UMB care trebuie să finalizeze reproiectarea. Apoi aprobare. Apoi execuție, care nu este de ici de colo”, a notat asociația pe o rețea de socializare.
Mai mult, UMB a semnat loturile 1 și 4 din Autostrada A7 Buzău-Focșani, iar pe loturile 2 și 3 din aceeași autostradă este re-declarat câștigător, cu probabilitate de contestare. ”Pe Focșani-Bacău a parafat ieri (în urmă cu două zile-n.red.) cele trei contracte – aproape 100 kilometri – iar sursele noastre spun că va fi anunțat câștigător și pe restul de trei segmente rămase pe A7, adică pe Bacău-Pașcani”.
În consecință constructorul are antamate cinci din cele zece loturi din A7, cu șanse reale să câștige și restul de cinci. Astfel, cu tot cu șantierele deja atacate, va trebui să livreze aproximativ 400 de kilometri de autostradă și drum expres în următoarele 12-30 de luni. ”Așa că Nădășelu-Zimbor va aștepta mult și bine”, este concluzia asociației.
În august CNAIR a admis o extensie de timp până în februarie 2025, la pachet cu noul grafic de execuție. În funcție de forțele disponibile, UMB poate inaugura cei 30 kilometri din A3 în T3-T4 2024, ”dar nu are niciun interes să o facă”, după cum precizează Pro Infrastructura. ”Cert este că 2023 iese din discuție, iar constructorul se poate lungi, fără repercusiuni contractuale, până în primăvara lui 2025”.

2 comentarii

  1. Oricum nu are nicio importanță darea în folosință a tronsonului Nadasel Mihăiești, atâta timp cât lotul cel mai dificil, Poarta Salajului-Nușfalău, care implică și un tunel de vreo 2 km prin Meseș, nici nu a fost atribuit. UMB nu știu să facă tunele, iar faptul că ne trambalat din Cluj până în Mihăiești sau Topa, nu-i un prea mare avantaj câtă vreme nu am ajuns nici măcar în Zalău. Cancanuri marca USR! Cine nu știe că înainte de a fi ministru cu rangă, personajul a făcut parte din proinfrastructura?

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism Berlin.