Închide

Abia inaugurată, autostrada A10 Sebeș-Turda o ia la vale: alunecare de teren în rambleu și crăpături în asfalt, la Alba Iulia Nord

Economie by Actual de Cluj - dec. 17, 2022 2 365

bia inaugurată, autostrada A10 Sebeș-Turda o ia la vale: alunecare de teren în rambleu și crăpturi în asfalt, la Alba Iulia Nord
Autostrada A 10 Sebeș-Turda, deși a fost deschisă circulației de abia doi ani, riscă să „o ia la vale”, în zona dealului de la Pârâul Iovului. Pe această porțiune a apărut o alunecare a taluzului în rambleu (vezi imaginile video), existând un risc ca terasamentul să se deterioreze mai tare și alunecarea să se extindă, arată ziarul Unirea.

Alunecarea de teren în rambleu s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind deja crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.
Lucrarea pe acest lot de autostradă a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, iar ea se află în garanție. Constructorul ar trebui să intervină cât mai urgent pentru a limita extinderea fenomenului de alunecare, în acest sens fiind necesare lucrări de consolidare pentru a asigura stabilitatea rambleului. Evident, toate cheltuielile de consolidare vor fi suportate de către antreprenor.

2 comentarii

  1. Avem la CNAIR si in MT cozi de topor, oameni slabi si coruptibili. Firmele straine daca simt ca se poate, dau mari tunuri, fac lucrari de calitate slaba. Aici la A10 n-au respectat proiectul, Pe durata executiei nimeni nu i-a oprit la timp sa refaca lucrarile. Lucrarile de autostrazi, drumuri nationale, judetene, comunale sunt fabrici de bani pentru constructori si pentru politicieni. Marile comisioane in jur de 20 la suta sunt de la sine intelese pentru a fi date de constructori si a fi primite de ministri, directori CNAIR, presedinti CJ, primari, directori de la DRDP, DJDP, inspectori sefi IGS. In schimb se trece cu vederea nerespectarea proiectelor prin turnarea unor straturi mai subtiri de mixturi asfaltice si de staraturi de legatura, inlocuirea totala sau partiala a pietrei concasate de cariera de munte de 2 ori mai scumpa cu pietris de rau, dozaj redus de bitum de calitate inferioara, compactare insuficienta. Rezulta drumuri reabilitate care cedeaza dupa timp scurt cum este A10. Cine nu se incadreaza in acest aceste intelegeri mafiote dintre politicieni si constructori- diriginti de santier, proiectanti, experti, inspectori IGS – sunt eliminati din sistemul mafiot al drumarilor.

  2. Avem la MT si CNAIR cozi de topor, oameni care isi vand si mama firmelor sau statelor straine. Italieni, austrieci, greci castiga licitatii si lucreaza cu muncitori si ingineri romani, cu utilaje de la noi. Simt ca se poate si dau mai tunuri prin nerespectarea proiectelor. Straturile autostrazilor sunt mai subtiri ca in proiecte(ex. strat de 80 de cm este asternut la 50 cm), piatra sparta de cariera de munte de 2 ori mai scumpa este inlocuita cu pietris de rau, dozajul si calitatea bitumului din mixturile asfaltice sunt neconforme, compactarea straturilor necorespunzatoare. Dau comisioane la politicieni si nu raspund pentru lucrarile care se avariaza la scurt timp dupa receptie sau chiar in timpul lucrarilor. Banii unui stat sarac sunt cheltuiti cu nechibzuinta. Noi care tradam interesele nationale si luam comisioane ca sa tacem suntem mai vinovati decat strainii.

Scrie un comentariu

Articole similare