Închide

Admiterea în era IT: un robot îi asistă pe candidaţii facultăţii de Istorie şi Filosofie

ActualitateEducaţieTop News by Kristina Reştea - iul. 14, 2017 0 915

O soluție software de tip chat bot urmează să faciliteze procesul de admitere la una dintre facultăţile din cadrul UBB. Noua tehnologie se instalează, surprinzător sau nu, la Facultatea de Istorie și Filosofie, care are un parteneriat în acest sens cu o companie privată. Este vorba, deocamdată, de o versiune-pilot, care îţi poate transmite link-uri către informaţii privind admiterea la facultate.

Chatbot-ul este un soft automatizat, gândit să răspundă rapid la întrebările utilizatorilor și să extragă informații relevante dintr-o cantitate uriașă de date. Robotul, botezat Hiphi, își desfășoară activitatea pe Facebook şi oferă informații despre specializările şi locurile disponibile, conținutul dosarului de înscriere, calendarul admiterii, regulamentul şi criteriile de selecție.

Parteneriatul dintre Facultatea de Istorie şi Filosofie și compania software Imprezzio Global presupune dezvoltarea Hiphi şi transformarea acestuia într-un ghid virtual care să asiste studenții facultății pe toată durata studiilor, spun reprezentanţii UBB. Aşa că studenţii ar trebui să poată să acceseze mult mai ușor informațiile despre cazare, cursuri, contracte de studiu, examene şi evenimente. „Versiunea curentă funcţionează pe Facebook Messenger şi e la stadiul de program pilot. Versiunile următoare vor aduce suport cuprinzător pentru studenţi, pe parcursul întregii perioade de studii”, spun reprezentanţii Imprezzio Global.

Cum a venit ideea implementării unui astfel de proiect? Ne-a explicat Claudiu Marian, lector universitar în cadrul Facultăţii. „Eu cunoşteam pe cineva de la compania de IT şi i-am explicat nevoia noastră: ideea era să avem o soluţie prin care studenţii noştri să poată interacţiona cu candidaţii. Ei lucrau deja la această soluţie de chat bot, pentru altă companie, care a tot ezitat şi, fiindcă tot erau avansaţi cu lucrul, am zis să încercăm să o implementăm la noi. Aşa că am adaptat conţinutul cu informaţia relevantă de la noi de pe site. Robotul practic asta face: extrage informaţii relevante de pe site. Vrem ca, pe parcurs, să îl transformăm într-un ghid al studentului. Soluţia se pretează foarte bine la nevoile noastre de la facultate, sunt multe informaţii standard de care studenţii au nevoie, iar asta poate fi o soluţie foarte bună ca ei să evite secretariatul”, spune Marian.

Am încercat să luăm legătura cu Hiphi şi să aflăm cate locuri sunt disponibile la Filosofie. Ne-a răspuns
politicos că, deocamdată, poate să ne asiste cu un link către dosarul de admitere.

Facultatea de Istorie și Filosofie din cadrul Universității Babeș-Bolyai cuprinde 8 departamente și centre și institute de cercetare. În prezent, un număr de 1.500 de studenţi urmează cursuri în cadrul Facultăţii de Istorie şi Filosofie, în limbile română, maghiară, engleză şi franceză. Facultatea oferă 10 specializări la nivel licenţă, 17 programe de master şi 3 domenii la nivelul studiilor doctorale.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.