Închide

Activiștii din Cluj critică declarațiile primarului privind ”sapa” de la Metroul Clujului anunțată pentru 2024/ „Cei care stați în Florești pe Urușagului să vă trageți niște asigurări ultra-serioase pe case pentru că acolo va fi jale”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 29, 2023 6 5781

Activiștii din grupul Clujului Civic de pe Facebook critică ultimele declarații făcute de primarul Emil Boc pe tema începerii lucrărilor la Magistrala de Metrou. Aceștia arată că sunt convinși că „iadul” se va instala pe strada Urușagului din Florești, având în vedere noul anunț făcut de oficialii orașului potrivit căruia lucrările vor începe din localitatea de lângă municipiu. Mai mult, activiștii spun că cei 4 milioane de metri cubi de pământ care, potrivit studiilor, vor trebui excavați înseamnă că, timp de mai mulți ani, Floreștiul și Cluj-Napoca vor fi invadate de camioane.

„Nimeni nu suflă o vorbă despre faptul că până ieri depoul e prevăzut în Sopor. Corolar, n-au turcii decât să-și rupă planșele pe care lucrează deja de 4 luni (dintr-un total de 6 alocate, hehehe) și să se apuce de alea noi. Microfonul suportă multe, la atâția bani timpul nu-i o problemă, iar dacă primarul a zis că e “totuna” că începe din Sopor sau din Florești, n-aveți decât să băgați mare, arkadași. Să revenim la săpături. Dacă cârtița chiar începe să sape și va săpa de la capăt – deci din zona marcată cu roșu, tot de acolo se va scoate și pământul – conform actelor, în cantitate de 4.000.000 metri cubi. Asta înseamnă că cei care stați în Florești în zona Urușagului (din ungurescul uraság = domnie, hehehe) puteți să începeți să vă verificați fundațiile și pereții, și să vă trageți niște asigurări ultra-serioase pe case, că acolo va fi jale. Sau să vindeți și să vă mutați.

4.000.000 tone înseamnă 266.666 camioane încărcate cu 15mc fiecare – care ar trece, timp de 2 ani, 12 ore pe zi, odată la DOUĂ minute sub geamurile voastre. Fundația rezistă? Sigur? Au fost făcute la standard? De Florești? Ia întrebați prin Săvădisla de la oamenii la care le-au crăpat casele de la camioane mult mai puține și mult mai răsfirate. Asta ca să nu mai vorbesc de praf și noxe. Dar voi oricum sunteți artiști, vă puteți lua cu ușurință alte case. Merită. În 2026 pardon 2031 OSĂ fie metrou”, au semnalat activiștii.
În Florești va fi și mai dezastru în materie de trafic
„Să revenim la cele “300 de camioane”. Dacă chiar sunt numai atâtea, atunci camioanele ar trebui să bage în medie fiecare 1776 drumuri (odată pline și odată goale) mergând non-stop 12 ore pe zi, timp de 365 zile x 2 ani, fără stricăciuni, fără reparații. Și ca să mai și intre în timpul promis, fără opreliști pentru realimentare. Fără să fiu șofer pe basculantă, îmi permit să enunț că cine își imaginează așa ceva este un mare visător. În realitate, fie cele 300 de camioane n-o să fie 300 ci vreo 1000, fie camioanele chiar o să fie numai 300, dar atunci săpăturile n-o să fie făcute până în 2026, ci mai degrabă până-n 2030 așa. Și încă nu am vorbit de transportul propriu-zis. Pe unde o să treacă cele 266.666 camioane, dus-întors 533.332? Ia să aruncăm un ochi pe harta de elevație a celor două traiectorii posibile. Spre sud, unde-s dealuri, e de urcat bine cu camioanele ca să slobozească pământul undeva într-o râpă mai mare: 4.000.000 metri cubi de săpătură nu-i glumă: pe un tăpșan 1 km x 1 km înseamnă o încărcare de 4m. Cam cât casa ta, floreștene. Spre nord, camioanele ar trebui să treacă șoseaua principală (Calea Avram Iancu) unul odată pe minut dus, și unul odată pe minut întors – ca să ducă pământul undeva spre lacul din Florești. Traficul, prohod. Dar zona lacului e jurisdicția Apelor Române cu reguli severe tare – așa că la cum îi știu, turcii vor fi nevoiți să mănânce foarte mult lokum până să li se aprobe să ridice cu 4m nivelul solului în zonă, pe un kilometru pătrat. Deci mai predictibil, o să rămână direcția sud. Care înseamnă un camion turat odată la minut în sus (cu noroc, consum 50l motorină / 100 km) și încă unul odată la minut în jos (cu noroc, un mizilic de 15l de motorină / 100 km). Plus manevrele, parcările, demarările. O bucurie constantă pentru voi până-n 2030. Că în acest moment există doar o optime, adică 12.5% bani alocați pentru proiect? Eh. Lăsăm noi să ne ofilească asta în vreun fel libidăul retoric? Nici vorbă.
Floreștenilor de pe Urușag și zonă, v-am zis numai ca să știți ce vă pândește. OSĂ fie bine”, au mai semnalat activiștii.
În 2024 vor începe lucrările la Metroul din Cluj, dinspre Florești, a anunțat, într-o conferință de presă din 28 decembrie, primarul Emil Boc. Planul de trafic pentru lucrările la metrou va aduce cu sine un sistemul nou de circulație cu benzi dedicate (și pentru mijloacele de transport în comun), mai ales că, potrivit proiectului metroului, 300 de mașini de mare tonaj vor tranzita șantierul.
Detalii:

Emil Boc: Planul de trafic pentru metrou va aduce un nou sistem de benzi dedicate pentru transportul public din Cluj/”Anul viitor se începe cu sapa la Metrou”

6 comentarii

  1. De mult timp nu am văzut o asemenea mizerie de articol. Te invit pe matale să găsești soluții mai bune de proiectare, logistica… Etc. Vad că faci expertize la case fără să le inspectezi așa că sunt interesat de o colaborare.

Scrie un comentariu

Articole similare