Închide

„Academia Liderilor” își deschide porțile la Cluj

ActualitateDezvoltareEducaţieTop News by Cosmina Fernoaga - apr. 10, 2015 0 473

Tinerii care dețin poziții de conducere în diverse structuri/organziații mai au doar câteva zile la dispoziție pentru a se înscrie în „Leaders’ Academy”, unul dintre cele mai utile proiecte demarate în Cluj cu scopul de a-i sprijini să-și sporească abilitățile de lideri. Programul de instruire al Academiei se întinde pe câteva luni (din aprilie până în noiembrie), și se bazează în mare parte pe activități practice. Inițiatorul proiectului, Vlad Pop, a explicat că Academia va prinde rădăcini la Cluj, urmând ca în fiecare an să-și ridice nivelul de performanță: „Am pus bazele Leaders’ Academy – împreună cu colegii mei Bogdan Buta și Adrian Rusu – tocmai pentru a răspunde nevoii de dezvoltare continuă la care sunt supuși, permanent, tinerii aflați în poziții de leadership”. Trebuie menționat că Vlad Pop este coordonatorul Federației Share, principalul artizan al programului „Cluj-Capitala Europeană a Tineretului”. El este, de asemenea, responsabil pentru nenumărate alte proiecte de tineret, derulate prin intermediul unor organizații studențești, înțelegând cel mai bine necesitatea unui astfel de program instructiv, menit să-i ajute pe tineri să dobândească eficiență în a răspunde unor oportunități de leadership, potrivit cerințelor pieței. Un aspect important constă în faptul că cei care vor frecventa programul Academiei vor avea parte de training-uri cu specialiști care au confirmat în activitățile lor, precum și de o implicare activă din partea unor companii private.

Ce învață la Academie tinerii care aspriră să devină adevărați lideri? 

Să fii lider, să-ți asumi decizii, să ai inițative care să răspundă nevoilor societății nu e deloc ușor, motiv pentru care programul „Leaders’ Academy” a fost structurat pe o serie de concepte reprezentative: „Lead” –  presupune crearea de premise pentru un leadership cu impact pozitiv; „Train” – presupune dezvoltarea încrederii tinerilor în abilitățile proprii, precum și dobândirea de noi competențe necesare pentru mediul de business și pentru activitățile de zi cu zi; „Engage” – presupune o implicare activă în viața socială și culturală a comunității; „Challenge” –  presupune dezvoltarea tinerilor activi în societatea civilă, cu inițiativă, capabili să își mobilizeze atenția și energia pentru o cauză; „Connect” – presupune crearea unei rețele de tineri conectați la realitățile economice și sociale, care cunosc mediul de afaceri și exigențele specifice. În acest sens, a fost structurat un amplu program de workshop-uri și training-uri pentru weekend-uri.

Pe ultima sută de metri la înscrieri

Evaluarea participanților va avea loc în perioada 24 -25 aprilie, a explicat project manager-ul Corina Drăgan. Ea a adăugat că tinerii selectați la „Leaders’ Academy” vor putea alege evenimentele la care doresc să participe sau să se implice: „Leaders Knight” și „Meet the Boss” sunt evenimente care se vor derula lunar. În cadrul acestor evenimente, participanții vor avea ocazia să-și expună propriile modele de leadership precum și de a interacționa cu lideri autentici din diverse domenii. „Cool Jobs” este un eveniment tip conferință care se va derula în două ediții (primăvara și toamna), iar participanții vor învăța cum să-și tranforme pasiunea într-un job adevărat. „Boot Camp” e un alt eveniment important care se va derula în vară, timp de patru zile, și va avea ca scop să-i antrenze pe participanți să-și dezvolte abilitățile de lideri. Mai este programat, de asemenea, evenimentul „Coaching si mentoring” – în care participanților li se oferă posibilitatea de lucra pentru dezvoltarea lor cu cei mai performanți în domeniilor lor. Tot în cadrul Academiei, pe perioada verii,  participanții mai au posibilitatea să urmeze stagii de internship/shadowing, în cadrul unor companii private prestigioase. Pe tot parcursul programului de instruire, se vor acorda evaluări și calificative, mai arată organizatorii.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.